Дослідження кон’юнктури ринку устриць: стан та перспективи розвитку на засадах маркетингу
DOI:
https://doi.org/10.31548/bioeconomy2020.01.098Анотація
У статті проведено маркетингове дослідження ринку устриць в Україні та світі, проаналізовано сучасний стан та перспективи подальшого розвитку ринку устриць в Україні. Розглянуто можливість розвитку ринку устриць та підприємств галузі устрицівництва за умов використання маркетингу.
Результати дослідження дозволяють стверджувати, що рибне господарство в Україні є перспективним напрямом агропромислового виробництва, яке забезпечує населення цінними продуктами харчування та сприяє зростанню зайнятості населення. Проведення маркетингового дослідження будувалося на аналізі обсягів пропозиції устриць у світі та Україні, обсягів попиту на внутрішньому ринку України, характеристиці діяльності основних товаровиробників устриць. Проведений аналіз дозволяє стверджувати, що країнами-лідерами у вирощуванні устриць є Китай, Японія, США. Дослідження динаміки обсягів виробництва устриць у світі показало постійне їх зростання, і у 2018р отримано 4,7 млн. тонн устриць.
Пропозиція на внутрішньому ринку устриць в Україні складається з імпорту та безпосереднього внутрішнього виробництва: 90 % - це імпорт, 10% - внутрішнє виробництво. Обсяг імпорту устриць в Україні скоротився з 9,5 млн. дол. до 5,98 млн. дол., проте все ще займає левову частку. Найбільшими вітчизняними товаровиробниками устриць є такі компанії як ТОВ «Сілвео» (38 %), ТОВ «Одіссей» (20%), ТОВ «Океан» (13%), компанія «Triton-chernomor» (11%). Незважаючи на наявність імпорту та незначного внутрішнього виробництва обсяг споживання устриць в Україні все ще залишається на низькому рівні – 0,9 кг на особу в рік. Стабільно низький попит на морепродукти та устриці зокрема пов’язаний зі стабільним погіршенням економічного становища та низькою купівельною спроможністю населення.
Передумовою перспективного розвитку ринку устриць та підприємств з культивування устриць є використання маркетингу, як традиційного, так і елементів когнітивного.Посилання
Irtyshheva I. O. (2014) Svit vrjatuje marykuljtura [Mariculture will save the world]. Ukrainian Journal Ekonomist, no. 4, pp. 35-38. Available at: ua-ekonomist.com/7729-svt-vryatuye-marikultura.html
Irtyshheva I. O., Archybisova D.S., Ryzhkova Gh.S. (2016) Ekonomichna diaghnostyka rozvytku marykuljtury: nerozkrytyj potencial Chornogho morja [Economic diagnostics of mariculture development: untapped potential of the Black Sea]. Global and national problems of economics, vol. 14, pp. 166-170. Available at: http://global-national.in.ua/archive/14-2016/212.pdf
Kotler P. (1998) Marketing management., F. Kotler ; lane. with English [et al.] 2nd ed. jevrop. VB «Vyljjamc», Moskow.
Mochernyj S.V., (2005) Ekonomichnyj encyklopedychnyj slovnyk: u 2 tomakh [Economic encyclopedic dictionary: in 2 volumes]. vol. 2, Lviv: Svit. (in Ukainian)
State Statistics Service of Ukraine Official Website. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
State Customs Service of Ukraine Official Website. Available at: https://dpsu.gov.ua/
State Agency of Fisheries of Ukraine Official Website. Available at: http://darg.gov.ua
Trademark Ustryci Skifiji Official Website. Available at: http://skifian.com.ua
Food and Agriculture Organization of the United Nations Official Website. Available at: http://faostat.fao.org/
Pylypenko V. (2002) Ekonomichna svidomistj i kuljtura naselennja v period rynkovoji transformaciji suspiljstva [Economic consciousness and culture of the population in the period of market transformation of society].Sociology: theory, methods, marketing, no. 4, pp. 197–206.
Vdovenko N. M. (2016). Rybne ghospodarstvo Ukrajiny v umovakh ghlobalizaciji ekonomiky [Fisheries of Ukraine in the context of economic globalization]. Kyiv: Vyd. TsP «Komprynt» [in Ukrainian].
Symonenko K.(2017) Jak v Ukrajini vidkryty fermu z vyroshhuvannja ustrycj [How to open an oyster farm in Ukraine]. Available at: https://my.rv.ua/hotnews/yak-v-ukrayini-vidkriti-fermu-z-viroshhuvannya-ustrits/
Cheremys V. A., Dushka V. I., Maksym V. L. (2016) Stan ta perspektyvy rozvytku akvakuljtury v Ukrajini [Status and prospects of aquaculture development in Ukraine]. Naukovyj visnyk LNUVMBT imeni S.Z. Gzhycjkogho. vol.18, no.2 (69), pp. 169-175.
Shevchenko K. (2019) Svoja nisha: jak ta skiljky mozhna zarobyty na vyroshhuvanni ustrycj [Your niche: how and how much you can earn by growing oysters]. Available at: https://agravery.com/uk/posts/show/svoa-nisa-ak-ta-skilki-mozna-zarobiti-na-virosuvanni-ustric
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).