Дослідження кон’юнктури ринку устриць: стан та перспективи розвитку на засадах маркетингу
DOI: http://dx.doi.org/10.31548/bioeconomy2020.01.098
Анотація
У статті проведено маркетингове дослідження ринку устриць в Україні та світі, проаналізовано сучасний стан та перспективи подальшого розвитку ринку устриць в Україні. Розглянуто можливість розвитку ринку устриць та підприємств галузі устрицівництва за умов використання маркетингу.
Результати дослідження дозволяють стверджувати, що рибне господарство в Україні є перспективним напрямом агропромислового виробництва, яке забезпечує населення цінними продуктами харчування та сприяє зростанню зайнятості населення. Проведення маркетингового дослідження будувалося на аналізі обсягів пропозиції устриць у світі та Україні, обсягів попиту на внутрішньому ринку України, характеристиці діяльності основних товаровиробників устриць. Проведений аналіз дозволяє стверджувати, що країнами-лідерами у вирощуванні устриць є Китай, Японія, США. Дослідження динаміки обсягів виробництва устриць у світі показало постійне їх зростання, і у 2018р отримано 4,7 млн. тонн устриць.
Пропозиція на внутрішньому ринку устриць в Україні складається з імпорту та безпосереднього внутрішнього виробництва: 90 % - це імпорт, 10% - внутрішнє виробництво. Обсяг імпорту устриць в Україні скоротився з 9,5 млн. дол. до 5,98 млн. дол., проте все ще займає левову частку. Найбільшими вітчизняними товаровиробниками устриць є такі компанії як ТОВ «Сілвео» (38 %), ТОВ «Одіссей» (20%), ТОВ «Океан» (13%), компанія «Triton-chernomor» (11%). Незважаючи на наявність імпорту та незначного внутрішнього виробництва обсяг споживання устриць в Україні все ще залишається на низькому рівні – 0,9 кг на особу в рік. Стабільно низький попит на морепродукти та устриці зокрема пов’язаний зі стабільним погіршенням економічного становища та низькою купівельною спроможністю населення.
Передумовою перспективного розвитку ринку устриць та підприємств з культивування устриць є використання маркетингу, як традиційного, так і елементів когнітивного.Повний текст:
PDFПосилання
Irtyshheva I. O. (2014) Svit vrjatuje marykuljtura [Mariculture will save the world]. Ukrainian Journal Ekonomist, no. 4, pp. 35-38. Available at: ua-ekonomist.com/7729-svt-vryatuye-marikultura.html
Irtyshheva I. O., Archybisova D.S., Ryzhkova Gh.S. (2016) Ekonomichna diaghnostyka rozvytku marykuljtury: nerozkrytyj potencial Chornogho morja [Economic diagnostics of mariculture development: untapped potential of the Black Sea]. Global and national problems of economics, vol. 14, pp. 166-170. Available at: http://global-national.in.ua/archive/14-2016/212.pdf
Kotler P. (1998) Marketing management., F. Kotler ; lane. with English [et al.] 2nd ed. jevrop. VB «Vyljjamc», Moskow.
Mochernyj S.V., (2005) Ekonomichnyj encyklopedychnyj slovnyk: u 2 tomakh [Economic encyclopedic dictionary: in 2 volumes]. vol. 2, Lviv: Svit. (in Ukainian)
State Statistics Service of Ukraine Official Website. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
State Customs Service of Ukraine Official Website. Available at: https://dpsu.gov.ua/
State Agency of Fisheries of Ukraine Official Website. Available at: http://darg.gov.ua
Trademark Ustryci Skifiji Official Website. Available at: http://skifian.com.ua
Food and Agriculture Organization of the United Nations Official Website. Available at: http://faostat.fao.org/
Pylypenko V. (2002) Ekonomichna svidomistj i kuljtura naselennja v period rynkovoji transformaciji suspiljstva [Economic consciousness and culture of the population in the period of market transformation of society].Sociology: theory, methods, marketing, no. 4, pp. 197–206.
Vdovenko N. M. (2016). Rybne ghospodarstvo Ukrajiny v umovakh ghlobalizaciji ekonomiky [Fisheries of Ukraine in the context of economic globalization]. Kyiv: Vyd. TsP «Komprynt» [in Ukrainian].
Symonenko K.(2017) Jak v Ukrajini vidkryty fermu z vyroshhuvannja ustrycj [How to open an oyster farm in Ukraine]. Available at: https://my.rv.ua/hotnews/yak-v-ukrayini-vidkriti-fermu-z-viroshhuvannya-ustrits/
Cheremys V. A., Dushka V. I., Maksym V. L. (2016) Stan ta perspektyvy rozvytku akvakuljtury v Ukrajini [Status and prospects of aquaculture development in Ukraine]. Naukovyj visnyk LNUVMBT imeni S.Z. Gzhycjkogho. vol.18, no.2 (69), pp. 169-175.
Shevchenko K. (2019) Svoja nisha: jak ta skiljky mozhna zarobyty na vyroshhuvanni ustrycj [Your niche: how and how much you can earn by growing oysters]. Available at: https://agravery.com/uk/posts/show/svoa-nisa-ak-ta-skilki-mozna-zarobiti-na-virosuvanni-ustric
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.