ТУРЗМ ЯК ФАКТОР СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВТКУ ТА ЙОГО ІННОВАЦІЙНІ НАПРЯМК



I. Kudinova

Анотація


Дослідження  розвитку туристичної індустрії є актуальною проблемою, що зумовлена його суспільною значимістю. Туризм є одним з найбільш динамічних і прибуткових серед усіх галузей світової економіки. У статті охарактеризовано туризм як фактор соціально-економічного розвитку, що сприяє зміцненню і поширенню економічних, соціальних  і культурних зв’язків. Виділено характерні ознаки появи інновацій у туристичній діяльності, які полягають у зростанні потреб населення в знайомстві зі способом життя в інших регіонах і отримання нових знань, у перенасиченні населення багатьма традиційними напрямами подорожей, у загостренні конкуренції, зростання пропозицій стандартизованих глобальних продуктів, у гармонійному поєднанні привабливих умов відпочинку і подорожей для повного задоволення потреб найвибагливіших туристів,  у переході від економіки пропозиції до економіки попиту. Перераховано популярні і нові інноваційні напрямки туризму, які на даному етапі є затребуваними у туристів, зокрема рекреаційний туризм, спортивний, споживчий, пригодницький, ностальгічний, зелений, екологічний, сільський, діловий, заохочувальний, бальнеологічний, медичний, релігійний, шопінг-туризм, фото-туризм та гастрономічний туризм. Надано характеристику кожному напрямку туризму. Визначено топові види туризму, які у 2018  році в Україні користувалися найбільшим попитом – це культурно-пізнавальний, гірський, спортивний, екологічний та гастрономічний. Виокремлено проблемні напрямки щодо туристичної привабливості України, а саме: незадовільний стан доріг в відпочинкових зонах, територіальна доступність областей, інформаційне забезпечення, мається на увазі знання іноземної мови, завищені ціни у відпочинкових зонах, культура обслуговування. Надано рекомендації щодо розвитку інноваційних напрямів туризму.

Ключові слова: туризм, інновації, туристичний тур, ринок, турист


Повний текст:

PDF

Посилання


Mykhailichenko H.I. Innovatsiinyi rozvytok turystychnykh pidpryiemstv: napriamy zmin ta faktory vplyvu // Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. – Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet im. Ivana Franka – 2012. S. 23-31.

Mykhailichenko H.I. Analiz isnuiuchykh metodyk otsinky innovatsiinoho potentsialu pidpryiemstv sfery turyzmu // Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu imeni V.O. Sukhomlynskoho. Seriia: Ekonomichni nauky. № 1. – 2015. – S.98-102.

Ministerstvo ekonomichnoho rozvytku i torhivli [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu http://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA

Turyzm v Ukraini: problemy ta perspektyvy rozvytku [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://tourlib.net/statti_ukr/tourism_ukr.htm.

Statystychni pokaznyky YuNVTO [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : www.unwto.statistika.

Vsesvitnia turystychna orhanizatsiia [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://www2.unwto.org

Tkachenko T.I. Stalyi rozvytok turyzmu: teoriia, metodolohiia, realii biznesu. Monohrafiia. – K.: KNTEU, 2009. – 463 s.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.