КЛАСФІКАЦІЯ ІННОВАЦІЙ В АГРАРНОМУ СЕКТОРІ ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ МАРКЕТНГОВХ СТРАТЕГІЙ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВТКУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКХ ПІДПРЄМСТВ



Y. Larina, Al-Shaban Alaa Tabit Niama

Анотація


Сучасні виклики та завдання, що постали перед українськими підприємствами аграрного сектору, потребують науково обґрунтованих рішень щодо формування та ефективної реалізації стратегій інноваційного розвитку. Серед найбільш поширених інновацій у сільському господарстві можна назвати: селекційні досягнення, хімічні й біологічні препарати, передові системи землеробства, новітні добрива та ресурсозберігаючі технології, економічні розробки, модифікації сільськогосподарської техніки, маркетингові інновації, ефективна взаємодія між гравцями на ринку, запровадження системи інтернет-комунікацій тощо.

Саме в аграрному секторі, на противагу іншим сферам економіки, розвиток інновацій є більш повільним, що вимагає особливої уваги та пошуку додаткових стимулів їх впровадження. За спрямованістю результатів, інновації в секторі сільського господарства, поділяють на продуктові, процесні, організаційні та маркетингові. Нами виділено 13 груп класифікаційних ознак інновацій у агросекторі: за предметом і сферою застосування в сільському господарстві, за відношенням до підприємства як системи, за інтенсивністю інноваційних змін, за видом об’єкта інноваційної діяльності, за роллю у досягненні цілей, за значенням для напряму діяльності, за ступнем новизни, за масштабами, за сферою поширення, за формою, за адресатом, за видом ефекту, за періодом реалізації, за величиною витрат. Усі вказані види інновацій можуть слугувати базою формування конкурентних переваг підприємства, його ринкового успіху, і таким чином складати основу формування маркетингової стратегії інноваційного розвитку.

Ключові слова: інновації, інноваційна діяльність, класифікаційні ознаки інновацій


Повний текст:

PDF

Посилання


Vseukrainskiy Hakaton Agrarnyh innovatsii 2018. URL: https://agroexpert.ua/vseukrainskii-hakaton-agrarnih-innovacii-2018

Antoniyk L. L, A. M. Poruchnik, V.S. Savchuk. (2003). Innovacii: teoria, mechanyzm rozrobky ta komercializacii. Kyiv: KNEU, 394.

Chorna N.P. (2015). Strategichny vectory innovaciynogo rozvytku silskogo gospodarstva Ukrainy. Economica ta derzhava, 7 : 22-25.

Taranenko I.V. (2012). Marketingovi innovacii: teoretico-metodichni zasady ta dosvid uprovadzhennia v krainah EU. Marketing i menengment innovacyi, 4 : 58-65.

Prygozhyn A.I. (1989). Novovvedenia: Stimuly i prepiatstvia (socialnyie problemy innovatiky). Moskva: Politizdat, 275.

Sandu I.S, Savenko V.G, Gasanova H.N. (2006). Osvoenie innovatsyi v agropromyshlennom complekse: opyt i problemy. Moskva: FGU RZSK, 136.

Medynskyi V.G., Sharshukova L.G. (1997). Innovacionnoe predprinimatelstvo: [uchebnoe posobiye]. Moskva: INFRA, 240.

Bugara A. (2016). Innovacionnaya deyatelnost’ v selskom hozyajstve. Agroprodovolstvennaya economika, 9 : 17-22.

Zakharchenko V. I., Korsikova N. М., Merkulov М. М. (2012). Innovaciynyi menedzhment: teoria i praktyka v umovah trnsformacii economiki. navch. posib. К: TSUL, 448.

Fedulova L. І. (2006). Innovaciyna ekonomika: pidruchnyk. Кyiv: Lybid, 480.

Fedorenko V. G. (2003). Innovaciyna і investycijna strategia Ukrainy. Ekonomika ta derzhava, 8 : 16-27.

Kot О. V. (2008). Teoretychni aspekty innovaciynogo rozvytku agrarnogo sektoru ekonomiki ta jogo organizacijno-ekonomichne zabezpechennia. Problemy nauki, 9 : 30-37.

Shkvyria N.О. (2007). Osoblyvosti innovaciynogo rozvytku sil’skogospodars’kyh pidpryemstv Zaporiz’koi oblasti. Derzhava ta region, 6 : 216-219.

Savyts’kyu E.E. (2014). Innovaciyni tehnologii v agrarniy sferi: sutnist’, klasyfikaciia ta ukrains’ki realii. Ekonomika APK, 2 : 110-115.

Illyashenko S.М. (2016). Innovaciynyi rozvytok: marketyng I menedzhment znan. Sumy: TOV «Disa plus», 192.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.