Ціноутворення на продукцію сільського господарства в умовах ринку



О. М. Барилович

Анотація


Визначено чинники, методичні підходи та особливості процесу ціноутворення на продукцію сільського господарства у сучасних умовах. Зазначено природу формування ціни, яка пов’язана з існуванням т. з. диференціальної земельної ренти. Проаналізовано проблеми та особливості, які впливають на процес ціноутворення у сільському господарстві, зокрема: диспаритет цін, зниження частки виробника у роздрібній ціні, особливості структури ринку сільськогосподарської продукції, сезонне коливання цін, вплив погодних умов тощо.

Зазначено, що на рівень і структуру ціни впливає також вибір каналу й місця реалізації виробленої продукції. Наведено основні методичні підходи до формування ціни на сільськогосподарську продукцію в ринкових умовах, зокрема витратний, орієнтований на ринковий попит і орієнтований на конкуренцію. Зазначено, що найбільш поширеним на сьогодні є комбінований підхід, який передбачає визначення базової ціни, виходячи з витрат, і подальше її коригування з огляду на ринкову ціну, яка існує на ринку під час реалізації продукції.

Відзначено також, що в сучасних умовах зростає роль цінової політики сільськогосподарських підприємств, спрямованої на посилення їх конкурентоспроможності й підвищення ефективності виробничої та комерційної діяльності поряд із необхідністю державної підтримки сільськогосподарських підприємств, яка б забезпечувала підтримання попиту на продукцію сільського господарства засобами цінового регулювання.


Повний текст:

PDF

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.