PRICING OF AN AGRICULTURAL PRODUCE IN MARKET CONDITIONS
Анотація
Certain factors, methodical approaches and features of process of pricing of the agricultural products in modern terms are described in the article. Nature of forming of price that is related to existence of so-called differential land rent is marked. Problems and features that influence the process of pricing in agriculture are analysed. Among them: disparity of prices, decline of share of producer in the suggested retail price, features of structure of agricultural produce market, seasonal price-wave, influence of weather terms and others like that.
It is indicated that choice of channel and place of realization of products also influences the level and pattern of prices. Basic methodical approaches to forming of price on an agricultural produce in market conditions are brought, in particular, expense oriented, oriented to market demand and oriented to the competition. It is marked that more widespread is the combined approach that encompass determination of base price on the base of expense and adjusting it taking into account a market price that exists on the market at the time of realization of products.
It is indicated that the role of the price policy of agricultural enterprises, aimed at strengthening of their competitiveness and increase of efficiency of productive and commercial activity grows in modern terms. There is also a necessity of state support of agricultural enterprises that would provide maintenance of demand of the agricultural products by means of the price adjusting.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).