Смерть у антропології антіохійської школи



Д. С. Морозова

Анотація


Статтю присвячено уявленням про смерть у богословській антропології Антіохійської школи, грецькомовного патристичного осередку у Сирії. Розгляд в єдиному контексті доробку різних богословів цієї школи, думку яких досліджують зазвичай окремо, дозволяє простежити специфічний підхід антіохійців до феномену смерті та розвиток їх ідей на цю тему. Спершу суто «вертикальні» погляди антіохійців на життя, смерть і воскресіння як Божі дари конкретній людині (сщмч. Ігнатій, свт. Феофіл) поступово поєднуються з класичними «горизонтальними» уявленнями про «природне безсмертя». На перетині цих бачень формується антропологічна концепція «двох катастаз» Феодора Мопсуестійського, з якої виростає етичне вчення свт. Йоана Золотоуста і Феодорита Кирського про страх смерті як рушій цивілізації і як педагога свободи. На цю ж онтологічну канву спирається антіохійська психотерапія депресії, спричиненої смертю близьких.


Повний текст:

PDF

Посилання


Gretser, J. ed. (1863).Anastasius Sinaita (S.P.N.), Viae Dux adversus Acephalos, PG 89, col. 35-327.

Basilii Magni (S.P.N.) In Barlaam martyrem. (1985).PG. 31, Col. 483-489.

Devreesse R. (1948). Essai sur Thodore de Mopsueste (Studi e Testi, vol. 141). Vaticano.

Staab, K. ed. (1892). Diodorus, Fragmenta in epistulam ad Romanos. Pauluskommentare aus der Griechischen Kirche: aus Katenenhandschriften gesammelt. Mnster, 83-112.

Ulisue (Marzin), hiuromoine. (2011). "Cosmologie et christologie а Antioche et Alexandrie". Proche-Orient Chretien, 61, 6-33.

Hedde, R., Amann, E., (1933). Pulagianisme// DTC 12/1. – P. 675-715.

Horyacha M. (2012). The Journey Within the Heart. The Dynamic Anthropology of Pseudo-Macarius. Leuven, [manuscript]. 8. Camelot. P.-Th. ed. (1958). Ignace d'Antioche. Aux Uphusiens. SC 10 P.66-93

Lequien, P.M. (1863). Joannes Damascenus (S.P.N.). Expositio Fidei orthodoxae. PG 94– col.790-1227

Leonhard, C. (2001).“Ishodad of Merw’s Exegesis of the Psalms 119 and 139-147. A study of his interpretation in the light of the Syriac translation of Theodore of Mopsuestia’s Commentary” //CSCO 585, subs.107.

Macarii Aegiptii (S.P.N.) Homilia 45. (1903). PG 34, col.785-792.

Pelikan, J. (1961). Shape Of Death. Life, Death And Immortality In The Early Fathers. – New York: Abingdon Press, 128.

Bakalova, E., Dimitrova, M. ed. et al. (2017). Medieval Bulgarian Art and Letters in a Byzantine Context. Sofia, Bulgaria: American Research Center in Sofia, 573.

Vostu. J.M. ed. (1940). Theodori Mopsuesteni commentarius in evangelium Iohannis Apostoli. CSCO 115-116

Reuss, J. ed. (1957). Theodorus Mopsuestenus. Fragmenta in Matthaeum (incatenis). Mattheus-Kommentare aus der griechischen Kirche. Broschiert, 55-95.

Schulze, J.L. ed. (1863). Theodoreti, De providentia orationes decem. PG 83, col. 555-774.

Schulze, J.L. ed. (1863). Theodoreti, Expositio rectae fidei. PG 83, col. 439-556.

Bardi, G. (1948). Theophile d'Antioche. Trois livres a Autolycus, SC 20, p. 58-272.

Wolska-Konus W. (1968). Introduction. SC 141. Р. 15-252

Averintzev, S.S. (2003). Mnogocennaya zhemchuzhyna [Precious Pearl]. Кyiv, Ukraine: Dukh i litera, 450.

Guriev, P. (1890). Feodor, jepiskop Mopsuestskiy [Theodore, the Bishop of Mopsuestia]. Мoskow, Russia: 356

Morozova, D.S. (2010). Tema liudyny ta dovkillia u vizantijs’kiy asketychniy slovesnosti [Man and the Environment in Byzantine Ascetic Literature]. – Кyiv, 206.

Morozova, D.S., archimandrite Feodosy (Marchenko), (2018). Evtanazia [Euthanasia]. European Dictionary of Philosophy. Kyiv, Ukraine: Dukh i litera, 576.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.