Анотація
У статті проаналізовано погляди сучасних науковців, які розробляли у своїх дослідженнях методичні рекомендації щодо формування різних якостей у майбутніх офіцерів-прикордонників. Також автором розроблені методичні рекомендації науково-педагогічному складу Національної академії Державної прикордонної служби (НАДПСУ) України щодо формування професійної готовності у майбутніх офіцерів-прикордонників до локалізації нестандартних ситуацій в пунктах пропуску через державний кордон (ДК). Дані методичні рекомендації будуть сприяти розвитку необхідних професійних якостей у майбутніх офіцерів-прикордонників щодо виконання ними завдань з охорони та оборони ДК. Автор вважає, що необхідно дотримуватись наступних методичних рекомендацій: використання системного, діяльнісного, особистісно орієнтованого та контекстного підходів; збагачення змісту навчання поняттями, ідеями, теоріями щодо особливостей локалізації нестандартних ситуацій в пунктах пропуску через державний кордон; підвищення мотивації курсантів до формування цієї професійної готовності; участь курсантів у науково-дослідницькій роботі; стажування в органах охорони державного кордону; використання ділових ігор; вміння взаємодіяти з іншими людьми.