Особливості роботи учителів початкової школи з учнями в міжкультурному просторі Закарпаття
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(1).2022.16-23Анотація
У статті доведено, що в умовах глобалізації та включення української освіти до єдиного європейського освітнього простору та з метою збереження національної самобутності, особливо важливим є досвід Закарпаття як поліетнічного регіону. Необхідність оновлення змісту, форм організації навчання в початкових школах в умовах поліетнічного середовища вмотивовує підвищені вимоги до активного застосування вже накопиченого педагогічного досвіду, адаптації провідних ідей минулого до сучасних вимог та викликів. Підготовка вчителя початкових класів, готового до взаємодії з представниками інших культур, обміну культурними цінностями, трансляції смислів культури, є пріоритетним завданням вищої освіти, а його розв’язання сприяє ефективній організації простору міжкультурної взаємодії в Закарпатті. Окреслено необхідні принципи створення міжкультурного простору початкової школи в Закарпатті. Підкреслено важливість створення позитивного характеру взаємостосунків між учнями, представниками різних культурних груп, особливо міжкультурною більшістю та культурною меншістю. у закладі вищої освіти важливо сформувати педагога як особистість, яка є носієм і оберегом національної культури, духовних цінностей.
Посилання
Bilak M.V. (2017). Vplyv polietnichnoho seredovyshcha Zakarpattya na rozvytok polikulʹturnoyi kompetentnosti vchytelya inozemnykh mov. Molodyy vchenyy. № 1 (41) sichenʹ, 361-364
Donchenko O. (2001). Arkhetypy sotsialʹnoho zhyttya i polityka (Hlybynni rehulyatyvy psykhopolitychnoho povsyakdennya): monohr. K.: Lybidʹ, 334
(2018). Komplekt navchalʹnykh prohram naskriznoho intehrovanoho kursu za vyborom «KULʹTURA DOBROSUSIDSTVA» rozroblenyy kolektyvom avtoriv pid kerivnytstvom M. A. Aradzhyoni, Instytut skhodoznavstva im. A. YU. Krymsʹkoho Natsionalʹnoyi akademiyi nauk Ukrayiny. Kyyiv. 313.
Molnar T. I. (2016). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly do polikulʹturnoho vykhovannya uchniv. Nauka ta osvita: aktualʹni problemy doslidzhenʹ na suchasnomu etapi: zb. tez dopovidey Vseukr. nauk.-prakt. konf. (m. Mukachevo, 19-20 travnya 2016) I red. kol. : T. D. Shcherban (hol. red.) ta in. Mukachevo : Vyd-vo MDU, 153-155.
Molnar T. I. (2019). Formuvannya kroskulʹturnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly. Aktualʹni problemy navchannya i vykhovannya v umovakh intehratsiynykh protsesiv v osvitnʹomu ta naukovomu prostorakh: zb. tez dopovidey II Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. (m. Mukachevo, 07 lystopada 2019 r.). Mukachevo : MDU, 277-279
Molnar T. (2021). Pidhotovka maybutnʹoho vchytelya pochatkovoyi shkoly do realizatsiyi movno-literaturnoyi zmistovoyi liniyi derzhavnoho standartu Perspektyvy i priorytety pedahohichnoyi osvity v epokhu sotsialʹnykh vyklykiv: monohrafiya / N. M. Avshenyuk, H. V. Tovkanetsʹ ta kolektyv avtoriv / Za zah. red. N. M. Avshenyuk, H. V. Tovkanetsʹ. Mukachevo: Redaktsiyno-vydavnychyy tsentr MDU, 367.
Natsionalʹni menshyny Zakarpattya: tsyfry i fakty. – Elektronnyy resurs. Rezhym dostupu URL: http://zakarpattya. net.ua/News/64717
Palʹko T.V., Ivatsʹ O.M. (2013). Osoblyvosti zabezpechennya osvitnʹo-movnykh potreb natsionalʹnykh menshyn Zakarpattya. Naukovo-metodychnyy zhurnal «Osvita Zakarpattya» 18ʺ24-29.
Perelik zasobiv masovoyi informatsiyi, zareyestrovanykh v Zakarpat·sʹkiy oblasti stanom na 15.06.2007 r. URL: http:www.carpathia.gov.ua/ua/163.htm.
Semikin M. (2013) .Kros-kulʹturna hramotnistʹ suchasnoho pedahoha: metodolohichnyy aspekt. Naukovyy visnyk Melitopolʹsʹkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriya: Pedahohika. № 2 (11). 84-91.
Fizeshi O.Y. (2018). Aktualizatsiya retrodosvidu pochatkovoyi shkoly Zakarpattya v umovakh reformuvannya osvity Ukrayiny. Pidhotovka suchasnoho pedahoha doshkilʹnoyi ta pochatkovoyi osvity v umovakh rozbudovy Novoyi ukrayinsʹkoyi shkoly: zbirnyk materialiv Vseukrayinsʹkoyi z mizhnarodnoyu uchastyu naukovo-praktychnoyi konferentsiyi. Kherson: TOV «Borysfen-pro», 126-130.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).