CURRENT TRAINING SPECIALISTS ENVIRONMENTAL DIRECTION BASED ON THE CONCEPT OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Abstract
There are represented he basic principles of content and form of education for the training of specialists for sustainable development of agriculture, according to the specialities of the faculty - plant protection and quarantine, biotechnology and ecology.
References
Боголюбов В. М. Стратегія сталого розвитку: навч. посіб / В. М. Боголюбов, В. А. Прилипко. – Херсон : Олді-плюс, 2009. – 322 с.
Закон України «Про вищу освіту» [Електронний курс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2984-14.
ГСВО зі спеціальності «Захист рослин», 2013 р.
ГСВО зі спеціальності «Екологія та охорона навколишнього середовища», 2012 р.
ГСВО зі спеціальності «Екологічний контроль та аудит», 2013 р.
ГСВО з напряму «Біотехнологія», 2012 р.
Рибалко Ю. В. Значення природоохоронної спадщини у формуванні екологічної свідомості людства / Ю. В. Рибалко // Духовність особистості: методологія, теорія і практика. – 2012. – № 1 Ч. 43. – С. 132-147.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).