Чинники формування готовності майбутніх фахівців лісового господарства до професійної діяльності

Автор(и)

  • V. Khryk Білоцерківський національний аграрний університет image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/dopovidi2022.03.010

Ключові слова:

чинники, формування, готовність, майбутні фахівці, лісове господарство, професійна діяльність, мотиваційно-особистісний, інформаційно-когнітивний, дієво-практичний

Анотація

У статті розкриті чинники формування готовності майбутніх фахівців лісового господарства до професійної діяльності. Виокремлені зовнішні, внутрішні та випадкові чинники, що сприяють формуванню готовності майбутніх фахівців лісового господарства до професійної діяльності. До групи зовнішніх детермінант віднесено: динаміку розвитку ринку; характер прогнозованого соціального замовлення на вищу професійну освіту; зміну освітніх парадигм; підвищення комплексності професійної діяльності; розвиток менеджменту як стратегічної управлінської культури та професійної галузі діяльності та ін. До внутрішніх детермінантів, які сприяють формуванню готовності майбутніх фахівців лісового господарства до професійної діяльності, віднесено: суб᾿єкт-суб᾿єктні відносини в системі «викладач-здобувач»; ціннісне сприйняття та розвиток у здобувачів орієнтації на їх підготовку; наявність потреби у професійній діяльності у ході підготовки та мотивів її здійснення; прагнення здобувачів до прояву власної внутрішньої (вольової) активності у процесі професійної діяльності; рівень готовності до професійної діяльності; інтенція на творчу професійну діяльність у контексті формування готовності до професійної діяльності.

Прояв та використання випадкових чинників сприяють формуванню готовності майбутніх фахівців лісового господарства до професійної діяльності, що залежить від здатності педагога побачити сприятливий випадок, неповторну ситуацію. Розкрито вплив внутрішніх чинників на формування критеріїв готовності майбутніх фахівців лісового господарства до професійної діяльності: мотиваційно-особистісного, інформаційно-когнітивного, дієво-практичного.

Посилання

Vyhovska, S. V., Vyhovskyi, A. Yu. (2014). Praktychna skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv lisovoho hospodarstva. [Practical component of professional training of future forestry specialists]. Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Pedagogy, psychology, philosophy. 199. 68–73.

Gerasimova, I. (2015). Kryterialno-rivneva struktura hotovnosti do vyiavlennia profesiinoi mobilnosti maibutnikh vypusknykiv ahrarnykh VNZ. [Criteria-level structure of readiness to identify professional mobility of future graduates of agricultural universities]. Modern educational technologies in the professional training of agricultural specialists. Vinnytsia. 16–30.

Gridzhuk, O. Ye. (2015). Systema vprav dlia formuvannia movno-terminolohichnykh znan studentiv VNZ lisotekhnichnoho profiliu. [System of exercises for the formation of language and terminological knowledge of students of universities of forestry profile]. Theoretical and didactic philology. 21. 3–14.

Makodzei, L. I. (2011). Model formuvannia upravlinskoi kompetentnosti maibutnikh mahistriv lisovoho hospodarstv. [Model of formation of managerial competence of future masters of forestry]. Theory and practice of social systems management. 2. 38–47.

Polupan, O., Vyhovska, S. (2016). Formuvannia praktychnykh umin maibutnikh fakhivtsiv sadovo-parkovoho hospodarstva u protsesi profesiinoi pidhotovky. [Formation of practical skills of future specialists in horticulture in the process of professional training]. Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Pedagogy. Psychology. Philosophy. 240. 62–73.

Strizhak, N. (2013). Shliakhy udoskonalennia ekolohichnoi pidhotovky maibutnikh tekhnikiv lisovoho hospodarstva. [Ways to improve the environmental training of future forestry technicians]. Pedagogy and psychology of vocational education. 1. 120–127.

Suchkina, N. N. (2003). Pedagogicheskie uslovija formirovanija cennostnogo otnoshenija studentov agrarnogo kolledzha k professional'noj dejatel'nosti [Pedagogical conditions of formation of the value relation of students of agrarian college to professional activity Candidate’s thesis. Kursk.

Ternopilska, V. I. (2012). Suchasni tendentsii motyvatsii navchalno-profesiinoi diialnosti studentiv. [Modern trends in motivation of educational and professional activities of students]. Bulletin of the National University of Defense of Ukraine. 5. 141–144.

Tkach, M. M. (2018). Stvorennia osvitnoho seredovyshcha u profesiinii pidhotovtsi bakalavriv lisovoho i sadovo-parkovoho hospodarstva. [Creating an educational environment in the training of bachelors of forestry and horticulture]. Innovative pedagogy. 6. 187–191.

Khalilova, S. (2015). Pryntsypy formuvannia proektnykh umin maibutnikh inzheneriv sadovo-parkovoho hospodarstva. [Principles of formation of design skills of future engineers of horticulture]. Modern dimension of psychology and pedagogy: thesis add. International. scientific-practical conf. Lviv. 130–133.

Sovhira, S., Khryk V., Zamrozevych-Shadrina, S., Pukhno, S., Badyeyeva, L. Smakovskyi, Yu. (2022). IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL. 22, No. 3. Р. 461–466.

Завантаження

Опубліковано

2022-06-30

Номер

Розділ

Лісівництво і декоративне садівництво