Математична модель логіки поведінки водія зразка автобронетанкової техніки при виборі швидкості руху з урахуванням дорожнього спектра опорів

Автор(и)

  • S. Ostashevskiy Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького image/svg+xml
  • M. Piatkov Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/dopovidi2019.06.025

Ключові слова:

автобронетанкова техніка, швидкість руху, опір дорожнього руху, закони розподілу неперервної випадкової величини

Анотація

Достеменно відомо, що рухливість автобронетанкової техніки, (надалі АБТТ) – одна з основних вихідних величин при визначенні можливості виконання бойового завдання підрозділами. Точність та правильність її  вибору і прогнозування визначає точність і правильність всіх оперативно-тактичних розрахунків, а моделювання дій водія АБТТ в сучасних умовах організації службово-бойової діяльності, дозволило б суттєво зменшити час на виконання відповідних розрахунків та дозволило б прийняти вірне рішення в обмежений час, виконати бойові накази старших командирів, тощо.

Метою статті є проведення аналізу логіки поведінки водія зразка АБТТ  при виборі швидкостей руху з урахуванням дорожнього спектра опорів для її математичного моделювання та використання даної моделі при оцінці рухливості автобронетанкової техніки при здійсненні маршу підрозділами в умовах ускладнення обстановки.

В нашому дослідженні проведено аналіз логіки поведінки водія зразка автобронетанкової техніки при виборі швидкостей руху з урахуванням дорожнього спектра опорів та застосовано математичні методи прогнозування, враховуючи відомий процес руху при виборі передач та швидкості руху і визначено її, як випадкову величину функції  розподілу.

За результатами аналізу зроблено припущення щодо основних законів розподілу швидкостей на низьких, середніх та високих передачах. За результатом проведеного дослідження доцільним вважається розробка математичної моделі логіки поведінки водія зразку автобронетанкової техніки при виборі швидкостей руху з урахуванням дорожнього спектра опорів автобронетанкової техніки при здійсненні маршу підрозділами в умовах ускладнення обстановки.

Посилання

Antonov, D.A. (1993). Teoriya dvizheniya boyevіkh kolesnіkh mashin [Theory of the movement of combat wheeled vehicles] / VaBTV, 385.

Volkov, O.O. (2018). Povysheniye skorosti dvizheniya v povorote bystrokhodnoy gusenichnoy mashiny na osnove sovershenstvovaniya algoritmov upravleniya dvizheniyem [Increasing the speed of movemant in the turn of a fast tracked vehicle based on the improvement of motion control algorithms].Urganskiy gosudarstvennyy universitet, 23.

Kotiyev, G.O. (2013). Prognozirovaniye podvizhnosti spetsial’nykh kolesnykh shassi na stadii proyektirovaniya [Prediction of mobility of special wheeled chassis at the design stage] Inzhenernyy zhurnal: nauka i innovatsii, 3, 3.

Loza, D.F. (1968). Taktika. Marsh i vstrechnyy boy [March and oncoming battle].Voyenizdat, 123-125.

Tychynska, L.P. (2010). Teoriia ymovirnostei. Istorychni ekskursy ta osnovni teoretychni vidomosti. ch.1. [Probability theory. Historical excursions and basic theoretical information] / VNTU, 228.

Bozdech, G.W.(2012). A GPS-based mobility power model for military vehicle applications : Master of Science Degree Thesis. The University of Tennessee, 202.

btvt.narod.ru.Available at: http://btvt.narod.ru/4/mat_proxod.htm.

Jurkat, M.P. (1979). NATO reference mobility model. 1st Ed.,390 p.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-28

Номер

Розділ

Техніка і автоматика Agriculture 4.0