Роль соціальної відповідальності в розвитку аграрного бізнесу
Анотація
Предмет дослідження охоплює теоретичні питання розвитку соціальної відповідальності аграрного бізнесу. У статті розглянуто роль корпоративної соціальної відповідальності в бізнес структурах. Здійснено аналіз розуміння даної категорії в сучасному бізнесі. Розглянуто особливості впровадження корпоративної соціальної відповідальності в практику господарювання однієї із світових компаній аграрного сектору.
Об’єктом дослідження є процеси активізації корпоративної соціальної відповідальності суб’єктів аграрного бізнесу. Предметом дослідження є теоретичні та прикладні аспекти формування і функціонування корпоративної соціальної відповідальності як елемент підвищення конкурентоспроможності підприємств аграрного сектору.
Проведено ґрунтовний аналіз сучасного стану запровадження соціальної відповідальності підприємницької діяльності та висвітлення подальших перспектив її розвитку в специфіці аграрного бізнесу.
Галузь застосування результатів: навчальний процес у вищій освіті, проведення подальших прикладних економічних досліджень.
Процес запровадження соціальної відповідальності та ефективного використання економічного ,соціального та екологічного ефекту від її дії в умовах ринкових трансформацій має будуватися на принципах активної політики підприємства спрямованої на активне залучення СВБ у свою діяльність на всіх етапах життєдіяльності компанії; наукового обґрунтування запровадження соціальної відповідальності, формування та висвітлення соціальних звітів; розробку заходів щодо покращення репутації; удосконалення системи оплати праці, соціального захисту працівників сільського господарства; формування механізму соціального партнерства, тощо.
Ключові слова: соціальна відповідальність, конкурентоспроможність, КСВ, прибуток, репутація, соціальний статус, соціальний звітПосилання
Antoshko T.R., Krush P.V., TiulenievaYu.V. (2013) Vprovadjennya korporativnoi sotsіalnoї vіdpovіdalnostі na promislovih pіdpriemstvah [Implementation of corporate social responsibility at industrial enterprises]. Kyiv: NTUU „KPІ” [in Ukrainian]
Gogulya O. P., KudіnovaІ. P. (2011) Sotsіalna vіdpovіdalnіst bіznesu [Social responsibility of business]. Nіjin: Lisenko M. M. [in Ukrainian]
Novikova O., Dejch M., Panjkova O. et al (2013) Diaghnostyka stanu ta perspektyv rozvytku socialjnoji vidpovidaljnosti v Ukrajini (ekspertni ocinky) [Diagnosis state and prospects of social responsibility in Ukraine (expert estimation)].Donetsk: Institute of the Economy of Industry of the NAS of Ukraine
Sokoljanskyj V., Borodin V. (2006) Etyka byznesa [Business Ethics]. Moscow: MGIU (in Russia)
Sait Ekonomichnyj dyskusijnyj klub [Economic debating] (2016): URL: http://edclub.com.ua/analityka/pozyciya-ukrayiny-v-reytyngu-krayin-svitu-za-indeksom-globalnoyi-konkurentospromozhnosti-0 [in Ukrainian].
Ermakov O. YU. Nagorniy V.V. (2016) Metodologіchnі zasadi poshirennya korporativnoi sotsіalnoi vіdpovіdalnostі v agrarnih formuvannyah Ukraїni [Methodological principles of the distribution of corporate social responsibility in agrarian formations of Ukraine] // Scientific Herald NUBіP Ukraine. 249: 165-174.
Kotler F. (2005) Korporatyvna socialjna vidpovidaljnistj. Jak zrobyty jakomogha biljshe dobra dlja vashoji kompaniji ta suspiljstva [Corporate Social Responsibility. How to do as much good for your company and society]. Kyiv: Standard [inUkraine]
Konovalova A. Prokompanіyu ‟Singenta‟ URL: https://www.syngenta.ua.
Horuzhy G. (2009) Moraljnyj vymir ekonomiky: socialjna vidpovidaljnist j biznesu ta ekonomichna efektyvnistj [The moral dimension of the economy, social responsibility ande conomice fficiency].Kyiv: National Bank of Ukraine, Banking University [inUkraine]
Sait Syngenta company. URL: https://www.syngenta.ua/
PetrushenkoYu. (2013) Osobennosti realizatsii kontseptsii sotsialnoy otvetstvennosti biznesa v natsionalnom khozyaystve Ukrainy [Features of the concept of social responsibility of business in the national economy of Ukraine]. Journal of institutional studies, № 1, (vol. 5), (pp. 92 – 107).
Lazorenko O., Kolishko R. etc (2008) Posibnykiz KSV. Bazova informacija z korporatyvnoj i socialjnoji vidpovidaljnosti [Guideto CSR. Basic information on corporate social responsibility]. Kyiv: "Energy"[inUkraine]
Hulevska-Chernish A., Nepochatova D., Palyvoda L., Shenderovskyy S. (2010) Praktyka blaghodijnoji dijaljnosti biznes-kompanij v Ukrajini: suchasnyj dosvid (zvit za rezuljtatamy doslidzhennja) [The practice of philanthropy business companies in Ukraine: current experience (Research Report)].Kyiv: “Salyutis”[in Ukraine]
Kolot A. andothers (2012) Socialjna vidpovidaljnistj: teorija i praktyka rozvytku [Social Responsibility: Theory and Practice Development]. Kyiv: National Economic University named after Vadym Hetman research university.[in Ukraine]
Social responsibility of business. Survey Results. 2005. 53.
Report on the Status of Corporate Social Responsibility in Ukraine URL: http://www.un.org.ua/files/SURVEY_UKR.pdf
Friedman М. (1970) The Social Responsibility of Business is to Increaseits Profits / М. Friedman // The New York Times Magazine. September 13. URL: http://www.umich.edu/~thecore/doc/Friedman.pdf
Kitzmueller M. (2012) Economic Perspectives on Corporate Social Responsibility / М. Kitzmueller, J. Shimshack. Journal of Economic Literature. 50: 51 – 84.
Post J. E. Managing the extended enterprise: The new stakeholder view /
J. E. Post, L. E. Preston, S. Sachs. California Management Review. 2002. 45: 5 – 9
Nahorniy V. Chetveryk O. (2017) The problem of implementing social responsibility in Ukraine agro-industrial enterprises / Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. 24(146): 7–11.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).