Соціально-екологічні підходи у навчальній і науковій роботі університетів США (англ.мовою)
Abstract
У сучасних умовах невід’ємною частиною навчальноїта наукової роботи в університетах США є дослідження сталого
розвитку та раціонального використання природних ресурсів, розвитку
альтернативних джерел енергії, забезпечення якості та безпеки
продуктів харчування тощо.
У статті висвітлено характерні риси сучасної системи аграрної
освіти в США та особливості формування соціально-екологічного
світогляду при підготовці фахівців із економічних спеціальностей в
університетах
Downloads
Issue
Section
Article
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).