THEORETICAL ASPECTS OF CREATING INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS OF ENTERPRISES OF THE AGROINDUSTRIAL COMPLEX
Анотація
The article explores specific aspects of creating integrated marketing communications of enterprises of the agroindustrial complex. The role of marketing communications significantly increased at the time of formation of new development strategies in the face of sharpening competition and enterprises looking for the most effective methods and ways to use them. The integrated marketing communications is one of such methods that are relevant and strategically important for enterprises of the agroindustrial complex. It is one of the most effective methods of the influence on consumer behavior and the simple way to maximize the return on investment in marketing and promoting products on the market.
The aim of the research is summarizing and developing the individual theoretical and methodological provisions of the formation of the integrated marketing communications of enterprises of the agroindustrial complex. To achieve this goal we have identified and resolved the following tasks: the essence of the integrated marketing communications; defined and formed complex integrated marketing communications of enterprises of the agroindustrial complex; and developed the algorithm of planning integrated marketing communications of enterprises of the agroindustrial complex.
Theoretical and methodological basis of the research became a dialectical method of cognition, the fundamental position of marketing and marketing communications; used methods, abstract-logical analysis and synthesis, systematic approach. As a result of the research we proposed scientific approaches to consider the integrated marketing communications as a "concept", "system", "process". The integrated marketing communications of enterprises of the agroindustrial complex should be directed to change the consumers’ behavior with the goal to do the shopping, competitive advantages and stable positions on the market.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).