FACTORS AFFECTING RELATIONS DEVELOPMENT IN THE PROCESS OF INTERACTION BETWEEN JOINT ENTERPRISE PARTNERS
Анотація
The problems of interaction between participants of business processes within the concept of relations marketing today are quite relevant. Developing of the effective organizational-economic mechanism of realization of the concept requires study and evaluation of the factors that affect the formation and determine the development of relations of business partners in the whole.
The aim of the article is to study the major factors that affect the formation and development of inter-firm relations in business networks. The specifics of relations of joint business activity are theoretically grounded. It has been determined that a comprehensive evaluation and measurement of the efficiency of the relationship is a necessary part for the successful development of enterprises.
In the article the theoretical and applied aspects of the concept of partner relations are studied. The main performance interaction indicators that result from the evaluation of partners' cooperation were underlined. The factors that determine development of effective relations were defined and discussed in detail. It has been noticed that development of relations in a joint enterprise is influenced by the factors that have different nature and mechanisms. It has been suggested to systematize these factors according to their influence on the formation process and development of relations.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).