THEORETICAL APPROACHES TO THE INNOVATIVE ACTIVITY OF THE AGRICULTURAL ENTERPRISES
Анотація
In scientific sources conceptual basis of innovation management of companies determined at the highest levels of government, not the companies. In addition, it was analyzed problems in relatively stable business environment that is inadequate to those conditions, which are in Ukrainian agribusiness now. Based on this theoretical and methodological foundations of marketing innovation management of agricultural enterprises in need of clarification and improvement.
There is an interpretation of innovation in the narrow and broad sense. In the narrow sense we interpret the innovation as the end result of creative activity in the form of new or improved products offered on the market; new or improved process used in practice. It concludes: firstly, innovation becomes itself only if its implementation in production or applications; secondly, innovation should not be identified with the innovations or changes, or vice versa.
In a broad sense, the content of innovation is defined as the achievement of the human mind (ideas, inventions, discoveries, improvements, etc.) aimed at improving the efficiency of economic activity in a particular industry, in the production of tools and products of labor, the use of more efficient technologies, new energy sources, improving the forms of work organization and management, financial, trade and social and political institutions, forms of international cooperation, etc.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).