PLACE OF LESSOR OF LAND SHARE IN THE SYSTEM OF AGRICULTURAL MARKETING
Анотація
The Agricultural sector in Ukraine is developing at a fast pace. While providing solutions to issues of the agricultural industry, marketing should be paid a special attention to as a targeted management concept of modern agricultural business. One of the specific feature of the agricultural market is land limitations and how production depends on it. More than 80% of agricultural lands are leased to agricultural growers and producers. Under current conditions of agricultural activity of a business, there is an increase in competitiveness between lessors over reissue of land share lease agreements.
Lessors, who are the owners of land shares, have to take their place in the market environment of agricultural businesses and in the system of agricultural marketing in general, since they both perform the functions of the key asset provider, i. e. the land bank and partially the consumer of products made by this business.In the article the value of land shares of agricultural companies stated their impact on economic and marketing activities of enterprises. In particular, in the article explores that a significant interest in the Ukrainian arable lands show foreign companies and individuals who are willing to invest in the agricultural sector using advanced methods and marketing tools.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).