Реверсивне керування двигунами постійного струму послідовного збудження
DOI:
https://doi.org/10.31548/Анотація
Двигуни постійного струму послідовного збудження застосовуються в електроприводах мобільних машин, електротранспорті і машин, які працюють із значними перевантаженнями.
Ці двигуни мають нелінійну криву намагнічування. Тому аналітично описати механічні та електромеханічні характеристики неможливо. Для цього екпериментально визначають криву намагнічування двигуна (перехідну характеристику).
Реверсування двигуна здійснюється через режим гальмування противмиканням.в режим гальмування противмиканням, який викликає необхідність вмикання в коло якоря додаткового гальмівного опору. Після гальмування противмиканням двигун починає обертатися в іншу сторону. При цьому необхідно обмежують пусковий струм двигуна введенням додаткових опорів.
Мета дослідження – розроблення схем реверсивного керування двигунами постійного струму послідовного збудження та методики аналітичного визначення пускових та гальмівних опорів.
Нині найпоширенішими у схемах гальмування противмиканням є керування у функції ЕРС, при пуску двигуна – у функції струму.
Розроблена схема реверсивного керування двигуном постійного струму послідовного збудження з гальмуванням противмиканням у функції ЕРС та пуском двигуна у функції часу. Також наведена схема, яка забезпечує лише гальмування двигуна у функції ЕРС.
Розроблена методика аналітичного визначення пускових для гальмівного опорів для розроблених схем керування.
Ключові слова: двигун постійного струму послідовного збудження, реверсування, гальмування противмиканням, пуск двигуна, пускові резистори
Посилання
1. Qianqian Duan; Yulin Zhang. (2020). Analysis and Implementation of Series Excitation DC Motor Control System. 2020 IEEE 9th Joint International Information Technology and Artificial Intelligence Conference (ITAIC).
2/ Sinyavsky O.Yu., Savchenko V.V., Bunko V.Ya., Ramsh V.Yu. (2024).Teoriia elektropryvoda [Electric drive theory]. Kyiv: TsP «Komprynt», 283.
3. Sinyavsky O.Yu., Savchenko V.V., Lavrinenko Yu.M., Voitiuk D.H., Bunko V.Ya., Ramsh V.Yu. (2020). Elektropryvod vyrobnychykh mshyn i mekhanizmiv [Electric drive of production machines and mechanisms]. Kysv: FOP Yamchynskyi O.V., 444.
4. Sinyavsky O.Yu., Savchenko V.V., Kozyrskyi V.V., Bunko V.Ya., Ramsh V.Yu (2019). Elektropryvod i avtomatyzatsiia [Electric drive and automation]. Kyiv: FOP Yamchynskyi O.V., 619.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).