Реверсивне керування двигунами постійного струму послідовного збудження

Автор(и)

  • О. Ю. Синявський Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • В. В. Савченко Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • Н. Д. Пруднікова Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/

Анотація

Двигуни постійного струму  послідовного збудження застосовуються в електроприводах мобільних машин, електротранспорті і машин, які працюють із значними перевантаженнями.

Ці двигуни мають нелінійну криву намагнічування. Тому аналітично описати механічні та електромеханічні характеристики неможливо. Для цього екпериментально визначають криву намагнічування двигуна (перехідну характеристику).

Реверсування двигуна здійснюється через режим гальмування противмиканням.в режим гальмування противмиканням, який викликає необхідність вмикання в коло якоря додаткового гальмівного опору. Після гальмування противмиканням двигун починає обертатися в іншу сторону. При цьому необхідно обмежують пусковий струм двигуна введенням додаткових опорів.

Мета дослідження – розроблення схем реверсивного керування двигунами постійного струму послідовного збудження та методики аналітичного визначення пускових та гальмівних опорів.

Нині найпоширенішими  у схемах гальмування противмиканням є керування у функції ЕРС, при пуску двигуна – у функції струму.

Розроблена схема реверсивного керування двигуном постійного струму послідовного збудження з гальмуванням противмиканням у функції ЕРС та пуском двигуна у функції часу. Також наведена схема, яка забезпечує лише гальмування двигуна у функції ЕРС.

Розроблена методика аналітичного визначення пускових для гальмівного опорів для розроблених схем керування.

Ключові слова: двигун постійного струму послідовного збудження, реверсування, гальмування противмиканням, пуск двигуна, пускові резистори

Посилання

1. Qianqian Duan; Yulin Zhang. (2020). Analysis and Implementation of Series Excitation DC Motor Control System. 2020 IEEE 9th Joint International Information Technology and Artificial Intelligence Conference (ITAIC).

2/ Sinyavsky O.Yu., Savchenko V.V., Bunko V.Ya., Ramsh V.Yu. (2024).Teoriia elektropryvoda [Electric drive theory]. Kyiv: TsP «Komprynt», 283.

3. Sinyavsky O.Yu., Savchenko V.V., Lavrinenko Yu.M., Voitiuk D.H., Bunko V.Ya., Ramsh V.Yu. (2020). Elektropryvod vyrobnychykh mshyn i mekhanizmiv [Electric drive of production machines and mechanisms]. Kysv: FOP Yamchynskyi O.V., 444.

4. Sinyavsky O.Yu., Savchenko V.V., Kozyrskyi V.V., Bunko V.Ya., Ramsh V.Yu (2019). Elektropryvod i avtomatyzatsiia [Electric drive and automation]. Kyiv: FOP Yamchynskyi O.V., 619.

Опубліковано

2025-06-26

Номер

Розділ

Статті