Оцінювання енергоефективності школи за допомогою динамічного моделювання при зміні вимог до теплового захисту

Автор(и)

  • V. Deshko National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” , Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • I. Bilous National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” , Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • O. Holubenko National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” , Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.31548/energiya4(68).2023.045

Анотація

У статті автори проводять порівняльний аналіз впливу мінімальних норм ізоляції будівель згідно з ДБН В. 2.6-31:2016 та ДБН В. 2.6-31:2021 на енергоефективність шкільних будівель. Використовували динамічне моделювання та нестаціонарну енергетичну модель. При покращенні теплового захисту за ДБН В.2.6-31:2016 та ДБН В.2.6-31:2021 споживання енергії знижується так: при покращенні стін до рівня ДБН 2.6-31 2016 на 9,7 %, стелі - на 10 %, вікон - на 1,1 % і всієї оболонки до мінімальних вимог 2.6-31 2016 на 20 %; при покращенні стін до рівня ДБН 2.6-31 2021 на 9, 8%, стелі - на 10,2 %, вікон - на 1,8 % і всієї оболонки до мінімальних вимог 2.6-31 2021 на 22,5 %. Результати демонструють важливість розуміння динаміки температурних змін, їх впливу на енергоефективність та необхідність дослідження взаємодії різних факторів для розробки оптимальних стратегій покращення енергоефективності будівель.

Ключові слова: споживання теплової енергії, динамічні моделі, теплова ізоляція будівель

Посилання

Smith, A., Johnson, L., & Brown, M. (2019). Assessing the thermal performance of school buildings with different insulation levels and the impact of thermal bridges on energy efficiency. Building and Environment, 154, 123-137.

Johansson, P., Svensson, E., & Olofsson, T. (2020). Optimization of school heating systems using dynamic simulation: A case study. Energy and Buildings, 215, 109-125.

Martins, R., Rodrigues, E., & Almeida, M. (2021). Development of algorithms for dynamic modeling of energy efficiency in school buildings using regression models and neural networks. Applied Energy, 281, 116-130.

DBN V.2.6-31:2016. (2017). Konstruktsiyi budivel ta sporud. Teplova izolyatsiya budivel [Structures of buildings and structures. Thermal insulation of buildings]. Kyiv: Minbud Ukrayiny, 37.

DBN V.2.6-31:2021 (2022).. Konstruktsiyi budivel ta sporud. Teplova izolyatsiya budivel [Structures of buildings and structures. Thermal insulation of buildings]. Kyiv: Minbud Ukrayiny, 37.

International Organization for Standardization. (2018). ISO 50001 "Energy management systems – Requirements with guidance for use". Web-resource, https://www.iso.org/iso-50001-energy-management.html

European Committee for Standardization. (2009). EN 16001 "Energy management systems - Requirements with guidance for use". Web-resource, https://globalcad.org/wp-content/uploads/2012/06/DIN-EN-16001-Energy-Management-Systems-in-Practice

European Commission. (n.d.). Nearly zero-energy buildings. Web-resource https://energy.ec.europa.eu/topics/energy-efficiency/energy-efficient-buildings/nearly-zero-energy-buildings_en

DesignBuilder Software Ltd. (n.d.). DesignBuilder. Web-resource, https://designbuilder.co.uk/

EnergyPlus. (n.d.). Web-resource, from https://energyplus.net/

DBN V.2.5-67:2013. Sanitary-hygienic requirements for premises of educational institutions [Sanitary and hygienic requirements for premises of educational institutions].

SanPiN 5.5.2.008-2001. Hygienic requirements for the air environment of open and closed premises. [Hygienic requirements for the air environment of open and closed premises].

International Weather for Energy Calculations 2 (IWEC2). (n.d.). Web-resource, https://www.ashrae.org/technical-resources/bookstore/weather-data-center

Завантаження

Опубліковано

2023-11-27

Номер

Розділ

Статті