Потреби ринку праці в монтажниках фотоелектричних установок: порівняння ситуації в Україні та Болгарії
DOI:
https://doi.org/10.31548/energiya3(73).2024.073Анотація
Пріоритетними завданнями Європейської Комісії у сфері енергоефективності та політичного зобов’язання значного енергозбереження є імплементація Європейського кліматичного закону, Дорожньої карти енергетичного переходу до 2050 року та сценарію декарбонізації. Тому особливо актуальним стає завдання підготовки та перепідготовки фахівців у сфері «розумних будівель», нових технічних рішень у застосуванні фотоелектричних систем тощо. Це питання є головною метою проєкту («Професійна освіта та підготовка для зеленої та розумної енергетики в будівлях» (VET4GSEB).
Метою опитувань, проведених в рамках Проєкту у країнах-партнерах (Албанія, Вірменія, Болгарія, Грузія, Туреччина та Україна), було вивчення думок, потреб та очікувань компаній і спеціалістів, які працюють на ринку відновлюваної енергетики, щодо стану цього ринку і, зокрема, питання, пов’язані з ефективністю та якістю монтажу та обслуговування систем, а також навички, необхідні для досягнення ефективності та якості, а також для визначення потреб у теоретичних знаннях і практичних навичках техніків та монтажників геотермальних систем, сонячних установок з метою усунення виявлених прогалин і потреб шляхом вдосконалення навчальних програм для цільових груп і підвищення кваліфікації тренерів.
Ключові слова: відновлювані джерела енергії, фотоелектричні технології, інсталятори фотоелектричних станцій
Посилання
Un Climate Report 2023. Available at: https://www.un.org/en/climatechange/reports
International Renewable Energy Agency (IRENA). Available at: https://www.irena.org/News
Kaplun, V.V., Makarevych, S. S., Shelimanova, O. V. (2023). Naukovo-metodychne obhruntuvannia zmistu prohramy pidvyshchennia kvalifikatsii ta navchalnykh treninhiv dlia instaliatoriv soniachnykh elektrostantsii [Scientific and methodological substantiation of the content of the advanced training program and educational trainings for installers of solar power plants.]. Tezy dopovidi na ХXIV Mizhnarodnii naukovo – praktychnii onlain - konferentsii "Vidnovliuvana enerhetyka ta enerhoefektyvnist u ХХІ stolitti". Available at: https://www.ive.org.ua/wp-content/uploads/Tezy_Conferencii_2023_13_06.pdf
.Energy efficiency in Ukraine in the context of European practices: educational aspect Nina Batechko Olena Shelimanova Serhii Shostak The Modern Higher Education Review. Available at: https://doi.org/10.28925/2518-7635.2019.4.6
VET4GSEB Available at: www.vet4gseb.eu
GCP Europ Available at: https://www.gcpeurope.eu/news-events
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).