Вплив відхилення напруги на кутову швидкість електродвигунів постійного струму послідовного збудження
DOI:
https://doi.org/10.31548/energiya3(79).2025.059Анотація
Двигуни постійного струму послідовного збудження – найпоширеніші з електродвигунів постійного струму, які застосовуються в мобільних машинах.
У цих двигунах магнітний потік залежить від навантаження двигуна. Оскільки крива намагнічування електродвигуна є нелінійною, то отримати аналітичний вираз для механічної характеристика двигуна не можливо. Тому розглядають роботу двигуна при ненасиченій магнітній системі і насиченій.
Мета дослідження – проаналізувати вплив відхилення напруги на кутову швидкість робочих машин з електродвигуном постійного струму послідовного збудження.
У результаті проведених досліджень встановлені залежності кутової швидкості електродвигуна постійного струму послідовного збудження від напруги для робочих машин з різними типами механічних характеристик при ненасиченій і насиченій магнітній системі.
Встановлено, що закон зміни кутової швидкості електропривода при відхиленні живлячої напруги визначається механічною характеристикою робочої машини. Для робочих машин, в яких момент статичних опорів не залежить або лінійно залежить від кутової швидкості, кутова швидкість змінюється лінійно зі зміною напруги. Для робочих машин з нелінійною механічною характеристикою зміна кутової швидкості електропривода при відхиленні напруги відбувається за складним алгоритмом.
Досліджений також вплив тиристорного перетворювача напруги на мережу живлення. У спектрі гармонік виявлена третя, п’ята і сьома гармоніки.
Ключові слова: електропривод, електродвигун постійного струму послідовного збудження, кутова швидкість, відхилення напруги, механічна характеристика робочої машини, тиристорний перетворювач напруги, вищі гармоніки
Посилання
1. Voitiuk, D. H., Lysenko, V.P., Martynenko, I.I. at al. (2004). Vplyv yakosti elektroenerhii na funktsionuvannia spozhyvachiv u silskomu hospodarstvi [The impact of electricity quality on the functioning of consumers in agriculture]. Elektryfikatsiia ta avtomatyzatsiia silskoho hospodarstva, 1(6), 3–12.
2. Lavrinenko, Yu. M., Savchenko, P. I., Sinyavsky, O. Yu. at al. (2016). Osnovy elektropryvoda [Basics of an electric drive]. Kyiv: Lira-K, 524.
3.GusztávÁron Sziki, Kornél Sarvajcz, János Kiss, Tibor Gál, Attila Szántó, AndráGábora, Géza Husi (2017). Experimental investigation of a series wound DC motor for modeling purpose in electric vehicles and mechatronics systems. Measurement, 109, 111-118.
4. J. S. Valdez Martinez; P. Guevara Lopez; J. J. Medel Juarez. (2009). Series Wound DC Motor modeling and simulation, considering magnetic, mechanical and electric power losses. 52nd IEEE International Midwest Symposium on Circuits and Systems. DOI: 10.1109/MWSCAS.2009.5235954.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).