Комп’ютерне моделювання динаміки регульованого електропривода водонасосної установки з ПІ – регулятором
DOI:
https://doi.org/10.31548/energiya2018.05.023Анотація
Розглянуто питання комп’ютерного моделювання динаміки частотно-регульованого електроприводу водонасосної установки з ПІ-регулятором. Застосування частотно-регульованого електроприводу дозволяє економити електроенергію, оскільки частота обертання електродвигуна регулюється перетворювачем частоти за алгоритмом, який визначається в обчислювальному блоці на підставі електроенергетичних сигналів, що надходять з датчиків струму, напруги та частоти, що встановлені в колі живлення електродвигуна. Алгоритм обчислення здійснюється за модульно-векторними величинами електроенергетичних сигналів, в результаті чого отримуються дійсні кількісно-напірні характеристики насоса.
Для моделювання, імітації і аналізу динамічних систем застосовується інтерактивний інструмент MATLAB Simulink.
Розроблена комп’ютерна модель дозволяє визначати основні показники якості процесу регулювання з ПІ-регулятором.
Ключові слова: комп’ютерна модель, частотно-регульований електропривод, водонасосна установка, ПІ- регуляторПосилання
Leznov, B. S. (2006). Energosberezheniye i reguliruyemyy privod v nasosnykh i vozdukhoduvnykh ustanovkakh [Power saving and adjustable drive in pump and blower installations]. – Moscow: Energoatomizdat, 360.
Korchnnyi, M.O. (2001). Enerhozberezhennia v APK [Energy saving in the agroindustrial complex]. – Ternopil, 984.
Kopylov, I.P. (2001). Matematicheskoye modelirovaniye elektricheskikh mashin [Mathematical Modeling of Electric Machines]. - Moskow.: Vyssh.shk., 327.
Kovalev, V. Z., Melnikov, V. Yu., Borodatsky, E. G. (2000). Energosberegayushchiye algoritmy upravleniya vzaimosvyazannym elektroprivodom tsentrobezhnykh turbomekhanizmov [Energy-saving algorithms for control of interconnected electric drive of centrifugal turbomechanisms]. Omsk: OmSTU.
Korchchnyi, M.O. (1971). Doslidzhennia asynkhronnoho elektropryvoda za dopomohoiu matematychnoho modeliuvannia [Research of asynchronous electric drive with the help of mathematical modeling]. Mekhanizatsiia ta elektryfikatsiia silskoho hospodarstva. Kyiv: Urozhai, 67-76.
Postnikov, I.M. (1966). Obobshchennaya teoriya i perekhodnyye protsessy elektricheskikh mashin [Generalized Theory and Transient Processes of Electric Machines]. -Kyiv: Tekhnika, 436.
Onischenko, G. B. (2003). Elektricheskiy privod [Electric drive]. Moscow: RASHN, 320.
Usoltsev, A. A. (2006). Chastotnoye upravleniye asinkhronnymi dvigatelyami [Frequency control of asynchronous motors]. SPb .: SpbSU ITMO, 94.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).