Особливості розрахунку характеристик компенсованого асинхронного двигуна в програмному середовищі matlab simulink

Автор(и)

  • R. Chuienko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/energiya2021.06.005

Анотація

Асинхронний електродвигун із короткозамкненим ротором є найпоширенішим засобом перетворення електричної енергії в механічну в електроприводі робочих машин у промисловості та сільському господарстві.

Сучасні способи підвищення енергетичної ефективності асинхронних двигунів із короткозамкненим ротором спрямовані на пошук за допомогою комп'ютерних технологій оптимальних рішень у процесах їх проектування, виробництва та експлуатації з використанням у машинах нових високоефективних матеріалів. Такі способи не змінюють фізичні процеси, що протікають в асинхронному двигуні, тобто є пасивними. Проте незважаючи на численні удосконалення та наукові досягнення, техніко-економічні показники асинхронних двигунів досі не задовольняють сучасних вимог енергетики.

Необхідним є використання способів підвищення енергоефективності асинхронних електродвигунів зі збереженням їх простоти та надійності. Пропонується використовувати внутрішню ємнісну компенсацію реактивної потужності асинхронних двигунів.

Мета дослідженнярозробити математичну модель асинхронного двигуна із внутрішньою ємнісною компенсацією реактивної потужності у програмному середовищі MathLab Simulink для розрахунку робочих та механічних характеристик.

Розроблено математичну модель асинхронного двигуна із внутрішньою ємнісною компенсацією реактивної потужності в програмному середовищі MathLab Simulink із використанням теорії електричних кіл. Розроблена математична модель дозволяє досліджувати робочі та механічні характеристики асинхронного двигуна із внутрішньою ємнісною компенсацією реактивної потужності. Проведені чисельні дослідження характеристик асинхронного двигуна із внутрішньою ємнісною компенсацією реактивної потужності та проведено їх порівняння із відповідними характеристиками базового асинхронного двигуна.

Ключові слова: асинхронний двигун, компенсація реактивної потужності, моделювання двигуна, механічна, робочі характеристики

Посилання

Voldek, A. I. (1978). Elektricheckie mashiny [Electrical machines]. Leningrad, 832.

Luschik, V.D. (2015)/ Perspektivny napryamki udoskonalennya elektrichnih mashin: mongraphiya [Perspective directions of improvement of electric machines]. PrAT «Mironivska drukarnya», 264.

Belyaev, B. F., Tashkinov, A. A., Cilyev, P. N. (2013). Tree phase induction motor. Patent of Russian Federation Н02К17/28 №247249; declared 16.09.2011; published 27.03.2013.

Mishin, V. I., Chuenko, R. N., Gavriluyk, V. V. (2009). Effect of Internal Capacitive Compensation for Reactive Power in Induction Motor. Russian Electrical Engineering, 80 (8), 444–449.

Kopilov, I. P. (1980). Proektirivanie elektricheskyh mashin [Design of electrical machines]. Moskow: Energiya, 496.

Chernih, I. V. (2008). Modelirovanie electrotehnicheskyh ustroistv v MATLAB SimPowerSystems s Simulink [Modeling of electrical devices in MATLAB, SimPowerSystems and Simulink]. Moskow: DMK Press, 288.

Dyakonov, V. P. (2008). Simulink 5/6/7. Samouchitel [Simulink 5/6/7.Self-taught]. Moskow: DMK Press, 784.

Завантаження

Опубліковано

2021-12-19

Номер

Розділ

Статті