Зв'язок вентиляції автобуса з коефіцієнтом його лобового опору
DOI:
https://doi.org/10.31548/energiya5(69).2023.079Анотація
Наведено результати дослідження впливу природної та механічної вентиляції салону та кабіни водія на повітряний потік автобуса. Експериментальні дослідження проводилися в аеродинамічній трубі. На основі вимірювань визначено розподіл швидкостей повітря в пограничному шарі. Крім того, було проаналізовано вплив природної вентиляції салона автобуса на товщину повітряного пограничного шару. Результати представлено у вигляді епюри розподілу та аналітичних залежностей. Метою цього дослідження є визначення коефіцієнта лобового опору при застосуванні різних вентиляційних пристроїв. Визначено, що при збільшенні швидкості подачі повітря вентиляційні припливні пристрої слід розміщувати в задній частині автобуса, а витяжні – в передній частині автобуса. Цей захід покращує обтічність кузова під час руху автобуса. У результаті зменшується коефіцієнт лобового опору і покращується його економічний показник витрати палива.
Ключові слова: автобус, аеродинамічна труба, пограничний шар, коефіцієнт лобового опору, вентиляція, потік повітря
Посилання
Čarija, Z., Marušić, E., Novak, Z., et al. (2014). Numerical analysis of aerodynamic characteristics of a bumped leading edge turbine blade. Engineering Review, 34, 2, 93-101.
Dubau C., G. (2021). Calculation of kinematic characteristics throughout the range of conditions to maximize the power extracted from wind in the case of small size turbine. Journal of Applied Engineering Sciences, 2(15), 1, 31-34.
V. Gorobets, V. Trokhaniak, M. Masiuk, N. Spodyniuk, O. Blesnyuk, Ye. Marchishina (2021). CFD modeling of aerodynamic flow in a wind turbine with vertical rotational axis and wind flow concentrator. Agricultural Engineering, 64 (2), 159–166.
Kievbus (2008). http://old.kievbus.info/buses/67-42021.html
Retrieved fromhttps://mln.com.ua/blog/unikalnyy_avtobus_s_gbo/.
Rumsey, C. L., Spalart, P. R. (2009). Turbulence Model Behavior in Low Reynolds Number Regions of Aerodynamic Flowfields, AIAA Journal, 47 (4), 982-993.
Z. Blikharskyy, P. Koszelnik, P. Mesaros (2020). Lecture Notes in Civil Engineering, 47, 518–525.
O. Voznyak, O. Dovbush, P. Kapalo, M. Adamski, F. Domnita, C. Bacotiu (2021). Frontal resistance coefficient of the buses with the different ventilation equipment. Engineering Review, Hrcak, 41 (2), 1 – 8.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).