Засоби біблійної інтертекстуальності в текстах афроамериканського репу (на матеріалі альбому Кендрика Ламара "Damn")
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2019.02.012Анотація
Анотація. Стаття присвячена вивченню біблійної інтертекстуальності альбому Кендріка Ламара "Damn", що відображає реперську метамодерністську опозицію до традиційних дискурсотвірних цінностей реп-культури, а саме винятковості, обраності та індивідуалізму, інтерпретованих в рамках християнських анти-цінностей. Дослідження має на меті визначення біблійних образів, символів та концептів реп-текстів Кендріка Ламара як засобів інтертекстуальності, що забезпечують смислову когерентність та гіпертекстуальність композицій альбому “Damn”. Для досягнення мети застосована методика, що включає методи інтерпретації тексту, інтертекстуального та гіпертекстуального аналізу, із залученням елементів концептуального та стилістичного аналізу, а також наративного аналізу з використанням наративного принципу “петлі зворотного зв'язку”. Основні висновки стосуються ідентифікації засобів біблійної інтертекстуальності та її функцій у маркуванні імліцитних смислів реп-текстів, їхньої взаємоузгодженості і когерентності у форматі всього альбому. Когерентність базується на біблійних цінностях, що актуалізуються алюзіями, ремінісценціями, прямими і перефрастичними цитатами з Нового та Старого Завіту. Основні концепти реп-текстів експлікуються ключовими словами та заголовками, що позначають основні людські гріхи чи чесноти, або імлікуються символічною образністю. Ключові концепти утворюють гіпо-гіперонімічний, метонімічний або причинно-наслідковий зв’язок із концептом “Damn”, позначеним назвою альбому. В рамках гіпертексту альбому автор-виконавець застосовує наративний принцип “петлі зворотного зв'язку”, який полягає в заміні першої ланки петлі на новий елемент, що руйнує фатальний причинно-наслідковий зв’язок і включає інший сценарій в іншому “можливому світі”.Посилання
Aichele, G & Walsh, R (2002). Screening Scripture: Intertextual Connections between Scripture and Film. Harrisburg: Trinity Press International.
Allen, G, (2011). Intertextuality. New Critical Idiom. 2nd edition. London, New York: Routledge.
https://doi.org/10.4324/9780203829455
Book of 1 John. URL : https://www.biblestudytools.com/1-john/
Cliff, A. (2014). Popping Off: How Weird Al, Drake, PC Music and You Are All Caught up in the Same Feedback Loop. The Fader, 8 August 2014.
Genette G. (1997). Palimpsests: literature in the second degree / transl. Ch. Newman, C. Doubinsky. Lincoln, NE : University of Nebraska Press.
Kravchenko N. K. (2017). Dyskurs y dyskurs-analyz: kratkaia entsyklopedyia. Kyev: Interservys.
Kravchenko N. K. (2012). Praktycheskaja diskursologija : shkoly, metody I metodiki sovremennoho diskurs-analisa : praktycheskoje posobije. Lutsk : Volyn'poligraf.
Moyise, S (2000). Intertextuality and the study of the Old Testament in the New Testament, in: S Moyise, (ed), The Old Testament in the New Testament. Sheffield: Sheffield Academic Press, 14-41.
https://doi.org/10.1177/0142064X0002207605
Orr, Mary. (2003). Intertextuality: Debates and Contexts. Cambridge : Polity Press.
Pyon, K. (2019). Towards an African-American Genealogy of Market and Religion in Rap Music. Popular Music and Society (Vol. 42 (3), pp. 363-384).
https://doi.org/10.1080/03007766.2018.1458275
Sorett, J. (2009). 'Believe me, this pimp game is very religious': Toward a religious history of hip hop. Culture and Religion (Vol. 10 (1), pp. 11-22).
https://doi.org/10.1080/14755610902786288
Van den Akker, Robin, Alison, Gibbons & Vermeulen, Timotheus (2017). Metamodernism: Historicity, Affect, and Depth after Postmodernism (Radical Cultural Studies). London ; New York : Rowman & Littlefield International.
Zhihareva, O. (2018). Ekopoetyka anglomovnoho religijnoho dyskursu : kontsepty, obrazy, naratsyji : monografija. Kyev : KNLU.
Kendrick Lamar. Damn (Full Album). URL : You Tube https://www.google.com/search
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).