Iнформативні відповіді vs. респонсивні реакціії в комунікації і метакомунікації

Authors

  • I V Hrabovska ,
  • Y S Kharchenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog0(292).2018.0246-252

Abstract

У роботі розглядаються поняття інформативної відповіді та респонсивної реакції у комунікації та метакомунікації. У статті висвітлюються два основних типи питальних висловлень в інтеракції, а саме: комунікативні та метакомунікативні питання. Проведене дослідження допомагає встановити, що комунікативні питання і метакомунікативні питання є явищами, протилежними за своїм значенням. Комунікативні питання – це інформативно пошукові лексико-семантичні і синтаксичні утворення, основною метою яких є отримання необхідної для адресанта інформації (інформативної відовіді). Метакомунікативні питання формально не припиняють бути питаннями і тому вимагають певної реакції співрозмовника (респонсивної реакції). Перспективи дослідження полягають у подальшому поглибленому узагальненні практичного матеріалу, дослідженні функції регуляції емоційної тональності розмови за допомогою респонсивних реакцій.

References

Albee, E. (1960). The zoo story. New York, Penguin Books, 42.

Austin, J. L. (1962). How to do things with words. Oxford, Oxford University Press, 168.

Clark, H. H. (1979). Responding to indirect speech acts. Cognitive psychology. N. 11, 430–477.

Goffman, E. (1983). Forms of talk. Pennsylvania, University of Pennsylvania Press, 335.

Grabovska, I. V. (2014). Metakomunikatyvni pytannia v suchasnomu anglomovnomu dialogichnomu dyskursi: semantyka i pragmatyka [Metacommunicative questions in modern English dialogic discourse: semantics and pragmatics]. Candidate’s thesis. Kyiv, KNLU, 223 [in Ukrainian].

Halliday, M. A. K. (1967). Notes on transitivity and theme in English: part 2. Journal of linguistics. N. 3, 177–274.

Huddleston, R. (1994). The contrast between interrogatives and questions. Journal of linguistics. Cambridge, Cambridge University Press. V. 30, n. 2, 411–439.

Lakoff, R. T. (1972). Language in context. Language. Baltimore, Academic Press. N. 4, 907–927.

Orwell, G. (1998). Burmese days. Fifty Essays. London, Penguin Books, 102–118.

Orwell, G. (1998). A clergyman daughter. Fifty Essays. London, Penguin Books, 127–145.

Sinclair, J., Coulthard, M. (1975). Towards an analisys of discourse: the English used by teachers and pupils. London, Oxford University Press, 25–36.

Stenström, A-B. (1984). Questions and responses in English conversation. Malmö, CWK GLEERUP, 296.