Cучасні тенденції та виклики професійно-орієнтованого навчання іноземній мові студентів немовних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog0(281).2018.0230%20-%20240Анотація
У даній статті розглядається проблема професійно-орієнтованого навчання іноземної мови студентів немовних спеціальностей, яка набуває особливої актуальності у зв'язку зі зростаючою роллю іншомовного спілкування в професійній діяльності сучасних фахівців. Авторами доводиться необхідність оновлення змісту існуючих курсів професійно-орієнтованого навчання англійській мові для студентів немовних спеціальностей. На думку авторів на сучасному етапі професійно-орієнтоване навчання іноземної мови має бути спрямоване на розвиток комунікативних умінь, спрямованих на ділове спілкування, що охоплює всі види мовленнєвої діяльності; oволодіння певними мовними знаннями; формування міжкультурної обізнаності, що дозволить студентам будувати стратегій комунікації з іноземними партнерами; oволодіння певним набором одиниць професійної лексики. Сутність професійно-орієнтованого навчання іноземної мови полягає також в його міжпредметній інтеграції зі спеціальними дисциплінами Моделювати ділові комунікативні ситуації, забезпечуючи командну взаємодію, активізувати критичне мислення студентів стало можливим в тому числі завдяки впровадженню IT, технологій, таких як Web 2.0, смарт-технологій
Посилання
Grishkova, R.O. (2007) Mizhpredmetna koordinatsiya u navchanni profesiyno spryamovanoyi anglIyskoyi movy ta fahovyh dystsiplin [Interdisciplinary coordination in the ESP and major discipline teaching]. Scientific Herald of Petro Mohyla Mykolayiv State Humanitarian University. Mykolayiv: MDGU im. Petra Mohyly, vol. 71, Issue 58, 149-154.
Gulaya, T.M. Gerasimenko,T.L (2014) Opyit ispolzovaniya tehnologii «Razvitie kriticheskogo myishleniya» v protsesse obucheniya professionalno-orientirovannomu delovomu angliyskomu yazyiku [Experience in using the technology "Development of critical thinking" in teaching Professional English]. Pedagogy and psychology of education, 1, 54-62.
Drab N.L. (2002) Kompleks vprav dlya navchannya profesIyno-spryamovanogo monologIchnogo movlennya studentIv-ekonomIstIv [A set of exercises for training monologue professionally-directed speech of students majoring in Economics]. Foreign Languages, 1, 22-25.
Zagalnoevropeyski rekomendatsiyi z movnoyi osviti: vivchennya, vikladannya, otsinyuvannya (2003) [Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment]. Ed. of Ukrainian edition hab. doktor in Pedagogical Sciences, prof. S.Yu. Nikolaeva. Kyiv: Lenvit, 273.
Zelikovska O.O., Cherednichenko G.A.(2012) Formuvannya mizhkulturnoyi kompetentsiyi studentiv ekonomichnih spetsialnostey u protsesi fahovoyi pidgotovky: Monograph [Development of intercultural competence of economic specialty students in the course of professional training]. Kyiv: Kondor-Vidavnitstvo, 321.
KolbIna T. V. (2008) Formuvannya mizhkulturnoyi komunikatsiyi maybutnih ekonomistiv: teoretiko-metodologichniy aspekt: Monograph [Development of intercultural communication of prospective economists: theoretical and methodological aspect]. Kharkiv, Ukraine: INZhEK, 392.
Malyavin D.V. (1981) Rabota s gazetoy na angliyskom yazyike v sredney shkole: Posobie dlya uchitelya [Working with a newspaper in English in high school: Teacher's Manual]. Moscow: Prosveschenie, 128.
Programa z angliyskoyi movy dlya profesiynogo spilkuvannya [English for Specific Purposes (ESP) National Curriculum for Universities]. (2005) Bakayeva, G.E., Borisenko, O.A., Zuyenok I.I. et all. Kyiv: Lenvit, 120. (in Ukrainian and English)
Ramkova programa z nimetskoyi movy dlya profesiynogo spilkuvannya dlya vischih navchalnih zakladiv v Ukrayiny (2006) [German-language framework for professional communication for higher education institutions in Ukraine]. Amelina, S. M., Azzolini, L. S., Benyaminova N. E. et all. Kyiv, Lenvit, 90. (in Ukrainian and German)
Sergeenkova, Yu. (2014) Ispolzovanie tehnologii Web 2.0 v obuchenii angliyskomu yazyku [Using Web 2.0 technology in teaching English]. Foreign languages iyazyki.ru Available at: http://iyazyki.prosv.ru/2014/05/technologyweb-studyenglish/.
Stepanenko, O.I., Zelikovska, O.O. (2017) Smart-tehnologii v prepodavanii inostrannogo yazyka v professionalnoy sfere [Smart technologies in the foreign language for specific purposes teaching] Scientific Herald of National University of life and Environmental Sciences of Ukraine. Philology series. Kyiv, 263, 186-193.
Cherednichenko, G. A., Viktorova, L.V., Shapran, L.Yu., Kunitsya, L.I. (2013) Navchannya profesiynogo inshomovnogo spilkuvannya studentiv: Monograph [Teaching students professional foreign language communication]. Kyiv: Inkos-Vidavnitstvo, 464.
Boone, J. (2009) Companies will struggle to fill posts, says survey. Financial Times, 25.02.2009.
Cambridge Dictionary online https://dictionary.cambridge.org/ru/
Clementini, Massimo (2011). Future Work Skills 2020. IFTF. Access at URL: http://www.iftf.org/futureworkskills/
Klaus, P. (2010) Communication breakdown. California Job Journal, 28, 1-9.
Ochieng, E.G., Price A.D.F. (2009). Managing cross-cultural communication in multicultural construction project teams: The case of Kenya and UK. International Journal of Project Management. 28(5), 449-460.
Watts, M., Watts, R. K. (2008) Developing Soft Skills in Students. Available at: http://108.cgpublisher.com/proposals/64/index_html Accessed on: 29.08.2017.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).