Синергетичний підхід до дослідження німецькомовного тексту аграрної реклами

Автор(и)

  • N S Olkhovska ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2021.01.088

Анотація

Анотація. У статті досліджено рекламний текст, як лінгвістичну систему, яка знаходиться в стані нерівноваги та самоорганізується параметрами порядку під впливом цільових атракторів та репелерів. Наведено визначення основних понять синергетики. Описано зміст репелерів та артакторів.

Розглянуто рекламний текст як самоорганізовану систему, що має цілі і обмеження на свою еволюцію. Вказано на необхідність виокремлення мети рекламного тексту та авторської оцінкі. Для реалізації цих цілей системи, які називаються цільовим атрактором, організується комунікативний процес: автор – адресат. Цілі в свою чергу конкретизуються у виборі концепцій, мовних стратегій, авторських кодів та стилю. Відкритість системи текстів реклами проявляється у взаємодії з іншими системами інших галузей знань та відображається у використанні такої лексики як неологізми, скорочення, інтернаціоналізми та стилістичних засобів як метафора, повтор, епітети, гіпербола, рима, алюзія і перифраз.

Також вказано, що параметром порядку в німецькомовному тексті аграрної реклами є членування на тету та рему, яке забезпечує необхідну форму і ритм подачі інформації. Така поляризація забезпечує в текстах аграрної реклами поляризацію тексту і підтексту, тобто суттєву відмінність смислів підтексту від експліцитних повідомлень в тексті.

Посилання

Arіstova, N. O. (2016) Osnovnі pіdhodi do viznachennja agrarnogo diskursu v suchasnіj lіngvіsticі [Basic approaches to the definition of agrarian discourse in modern linguistics]. Komunіkativnij diskurs: naukova recepcіja і strategіy doslіdzhennja: zbіrnik materіalіv Mіzhnarodnoy naukovo-praktichnoy konferencіy [Communicative discourse: scientific reception and research strategies: a collection of materials of the International scientific-practical conference]. Kyiv, Mіlenіum Publ., pp. 176-177.

Golikova, Ju.V. Jazykovaja igra v anglojazychnyh reklamnyh sloganah, ponjatie jazykovaja igra [Language game in English advertising slogans, the concept of language game]. Available at: https://www.core.as.uk/ download/pdf/38535927.pdf (accessed 13 February 2021)

Ol'hovs'ka, N. S., Іs'kova, O. V. (2020) Lіngvostilіstichnі osoblivostі nіmec'komovnogo reklamnogo povіdomlennja: zasobi viraznostі [Linguistic and stylistic features of the German-language advertising message: means of expression]. Naukovij zhurnal "Mіzhnarodnij fіlologіchnij chasopis" [Scientific journal "International Philological Journal"], no. 11 (4), Available at: http://www.journals.nubip.edu.ua/index.php/Filol/article/view/14634 (accessed 17 February 2021)

https://doi.org/10.31548/philolog2020.04.059

Pіl'guj, N. M., Pikhtovnikovoj, L. S. (ed.) (2015) Sinergetichnij aspekt doslіdzhennja anglomovnogo naukovogo agrotehnіchnogo diskursu [Synergetic aspect of research of English-language scientific agrotechnical discourse]. Sinergetika v filologicheskih issledovanijah [Synergetics in philological research]. Khar'kov, HNU imeni V. N. Karazina Publ., pp. 261-276.

Pikhtovnikova, L. S., Samarina, V. V. (2016) Nemeckojazychnij reklamnyj diskurs: pragmastilisticheskij i kognitivnyj aspekty [German-language advertising discourse: pragmastylistic and cognitive aspects]. Khar'kov, HNU imeni V. N. Karazina Publ., p. 160.

Pіkhtovnіkova, L. S. (1999) Sinergіja stilju bajki: nіmec'ka vіrshovana bajka 13-20 st. [Synergy of fable style: German poetic fable of 13-20 centuries], Kharkіv, Bіznes Іnform Publ., p. 220.

Poddubnyj, N. V. (1999) Sinergetika: dialektika samoorganizujushhihsja system [Synergetics: the dialectic of the self-organizing system]. Belgorod, Belgorod. gos. un-ta Publ., p. 351.

Pikhtovnikovoj, L. S. (ed.) (2015) Sinergetika v filologicheskih issledovanijah [Synergetics in philological research]. Kharkiv, HNU imeni V. N. Karazina Publ., p. 340.

Завантаження

Опубліковано

2021-03-24