Малий рекламний текст: структурна та змістова специфіка

Автор(и)

  • M I Lychuk ,
  • T L Khomutovska ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2021.04.016

Анотація

Анотація. У статті досліджено структурну та змістову специфіку малих рекламних текстів. Визначено актуальність дослідження для підвищення ефективності та покращення якості рекламних текстів, що означає розвиток рекламної сфери в цілому.

Метою дослідження є аналіз структурної та змістової специфіки малих рекламних текстів. Для досягнення поставленої мети визначено вирішення таких завдань:

− розглянути трактування поняття «рекламний текст»;

– описати змістову специфіку та критерії наповнення рекламного тексту;

– виділити структурні компоненти рекламного тексту, навести їх характеристику;

– проаналізувати роль структурних та семантичних елементів рекламного тексту, перспективи їх подальшого дослідження.

Результати дослідження. У рамках дослідження наведено загальне визначення поняття «рекламний текст». Встановлено, що рекламний текст – це елемент суспільної комунікації, спрямований на здійснення мовленнєвого впливу комунікатора на одержувача повідомлення, з метою досягнення бажаного комунікативного ефекту. Охарактеризовано основні ознаки малого рекламного тексту незначний обсяг інформації, поданої в стислій формі, виразні засоби мови, своєрідність стилю, метафоричність, своєрідність лексики, синтаксис журнальних рекламних текстів. Під час дослідження визначено основні компоненти структурної організації рекламних текстів – це невербальний (композиційний) та вербальний (змістовний) компоненти.

У статті виявлено, що кількість структурних елементів малих рекламних текстів може відрізнятися, залежно від комунікативного змісту тексту, проте основними структурними елементами є заголовок, основний рекламний текст та слоган. У статті наведено характеристику цих структурних складових рекламних текстів, які зазвичай існують у комплексі, проте кожен з них також може працювати як самостійна одиниця.

Перспективи дослідження. Визначено, що рекламні тексти є важливим засобом комунікації між виробниками та споживачами. Всі структурні елементи рекламного тексту відіграють важливу роль у створенні рекламного тексту. Під час дослідження виявлено важливу роль семантичної системи у рекламних текстах –  вплив рекламного повідомлення на емоції та почуття споживачів, які змушують їх прийняти остаточне рішення щодо придбання товару/послуги.

Отримані результати можуть стати основою для подальшого дослідження структурно-семантичних особливостей малих рекламних текстів та майбутнього порівняння українських і англомовних представників.

Посилання

Areshenkova, O. Y. (2014). Reklamnyj tekst iak funktsional'nyj riznovyd movlennia [Advertising text as a functional type of speech]. Scientific Journal of Kryvyi Rih National University "Philological Studies". Available at: http://journal.kdpu.edu.ua/filstd/article/view/1227 (Accessed 21 June 2021).

Burnet, J., Moriarty, S., Wells, W. (2006). Reklama: principy i praktika [Advertising: principles and practice]. Saint Petersburg, SPb Publ., 760 р.

Garkavenko, S. S. (2002). Marketing [Marketing]. Kiev, Libra Publ., 712 р.

Kolesnikova, N. V. (2000). Strukturni typy reklamnykh tekstiv [Structural types of advertising texts]. Journal of the Zaporizhzhya State University. Series: Philological Sciences, Issue 1, рр. 150-153.

Petrik, V. M., Prisyazhnyuk, M. M., Kompantseva, L. F. (2011). Suhestyvni tekhnolohii manipuliatyvnoho vplyvu: navch. posibnyk [Suggestive technologies of manipulative injection: tutorial]. Kiev, 248 р.

Popova N. V. (2016). Osnovy reklamy : navch. posibnyk [Basics of advertising: tutorial]. Kharkiv, VDELE Publ., 145 р.

The Verkhovna Rada of Ukraine (1996), The Law of Ukraine " About advertising". Аvailable at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (Accessed 20 June 2021).

Voron'ko-Nevidnycha T. V., Kaliuzhna Y. P., Khurdej V. D. (2018). Reklama i reklamna diial'nist' : navch. posibnyk [Advertising and advertising activity: tutorial]. Poltava, 230 р.

Завантаження