Найменування закладів освіти: прагмалінгвістичний аспект

Автор(и)

  • O Tepla Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • T Khodurska Poltava Law Institute of Yaroslav Mudryi National Law University , Полтавський юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog15(1).2024.07

Анотація

Актуальність. Високі темпи розвитку ринку освітніх послуг призвели до посилення конкуренції. З огляду на це, навчальні заклади мають удосконалювати організаційно-економічні механізми своєї діяльності, використовуючи раціональний управлінський та маркетинговий підхід у своїй діяльності

Методи. Для реалізації мети дослідження використано такі методи: загальний – аналіз і синтез, вивчення та узагальнення наявного досвіду брендингу в освіті; описовий метод – для інвентаризації, класифікації, систематизації та тлумачення власних назв у синхронії; метод асоціативно-понятійного аналізу – для виявлення домінантних значень назв закладів загальної середньої освіти; статистичний метод встановлення частоти використання певного способу творення назв; прагматичний аналіз комунікацій – для реконструкції номінативних стратегій і мотивацій під час творення імен. Метод опитування застосовано для виявлення ставлення керівників закладів загальної середньої освіти до брендингу освітніх закладів та вивчення асоціацій, емоцій, які викликає у них бренд, відображення сутності бренду у назві.

Результати дослідження та їх обговорення. Розглянуто етапи створення нейму навчального закладу. Схарактеризовано набільш поширені методи творення назв приватних закладів загальної середньої  освіти. Найбільш поширеними є асоціативний метод, що базується на побудові певних позитивних асоціацій, пов'язаних з назвою закладу, та еталонний метод. Розроблено класифікацію підходів до творення назв закладів загальної середньої освіти. Результати дослідження свідчать, що в сучасних назвах навчальних закладів переважають назви прагматичного типу. Натомість невелика кількість непрагматичних неінформативних номінацій пояснюється тим, що в умовах високої конкуренції назви зі значенням, не підкріпленим вказівкою на вид діяльності закладу, не запам'ятаються споживачеві. Запропоновано перспективи подальших досліджень назв освітніх закладів з погляду комунікативно-функціонального підходу.

Посилання

Sukhanova, V. S., Kotsiuba, A. Yu (2019). Prahmatonimy v onomastychnomu prostori [Pragmatonyms in the onomastic space.]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser.: Filolohiia [Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Ser: Philology]. 2019. № 43. T 5 P. 142-144.

Chervinska, I., Karpenko, O. (2021). Brend zakladu zahalnoi serednoi osvity yak pokaznyk yoho konkurentozdatnosti v osvitnomu prostori rehionu [The brand of a general secondary education institution as an indicator of its competitiveness in the educational space of the region]. Molod i rynok [Youth and the market]. №10 (196), P. 24-28.

Bansal, SK., (2014). Branding an academic institute: the strategic issues. Journal of international academic research for multidisciplinary, Vol. 2. https://www.researchgate.net/ publication/279189098.

Сhan, A.K., Huang, Y.Y, (1997). Brand naming in China: a linguistic approach. Marketing Intelligence & Planning, Vol. 39, https://www.emerald.com/insight/search?q=Yue%20Yuan%20Huang.

Chiranjeev S. Kohli, Katrin R. Harich, Lance Leuthesser, (2005). Creating brand identity: a study of evaluation of new brand names. Journal of Business Research, 1506-1515. Retrieved: https://www.sciencedirect. com/science/article/abs/pii/S0148296304001602.

Danilović Jeremić E., Josijević J. To blend so as to brand: a study of trademarks and brand names. Lexis – Journal in English Lexicology. 2019. №14. Retrieved: :https://journals.openedition.org/lexis/3732#entries.

Freeman, M., Fishman, E. K., Horton, K. M., & Sheth, S., (2017). The Importance of Brand Name. Journal of the American College of Radiology, Vol. 14, 1510-1512, https://doi.org/10.1016/j.jacr.2017.04.018

Keller, К., (1998). Strategic Brand Management. N. Y.: Prentice Hall.

Kroskrity, P. V., (2021). Naming, International Encyclopedia of Linguistic Anthropology. Retrieved: https://doi.org/10.1002/9781118786093.iela0282

Madieva, M., (2020), The foundations of the brand name: structure and semantics of new complex brand names. Theoretical & Applied Science , 39-42, DOI: 10.15863/TAS.2020.12.92.8

Reynolds, M. (2017). Why Brand Names Are So Important, According To Science. Retrieved: https://www.huffpost. com/entry/why-brand-names-are-so-im_b_11930994

Sankrar S., (1999). The Effects of Brand Name Suggestiveness and Decision Goal on the Development of Brand Knowledge. Journal of Consumer Psychology, Vol. 8, , 431-455. Subbarayalu, A. (2021). Branding higher education institutions: challenges and potential strategies. International Journal of Education Economics and Development, Vol. 13, No. 1. Retrieved: https://www.inderscienceonline.com/doi/epdf/10.1504/IJEED.2022.119335.

Tepla, O. (2021). Naming of educational organizations as a marketing tool. Conference Proceedings Determinants Of Regional Development , (2), 421-432. doi:10.14595/CP/02/026.

Xiaopeng D., Mengchen D. , Dian G., Zhiyong X., Jiang J., Yan S., (2020). Difficult name, cold man: Chinese names, gender stereotypicality and trustworthiness. International Journal of Psychology, DOI: 10.1002/ijop.12727.

Завантаження

Опубліковано

2024-04-09