Найменування закладів освіти: прагмалінгвістичний аспект
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog15(1).2024.07Анотація
Актуальність. Високі темпи розвитку ринку освітніх послуг призвели до посилення конкуренції. З огляду на це, навчальні заклади мають удосконалювати організаційно-економічні механізми своєї діяльності, використовуючи раціональний управлінський та маркетинговий підхід у своїй діяльності
Методи. Для реалізації мети дослідження використано такі методи: загальний – аналіз і синтез, вивчення та узагальнення наявного досвіду брендингу в освіті; описовий метод – для інвентаризації, класифікації, систематизації та тлумачення власних назв у синхронії; метод асоціативно-понятійного аналізу – для виявлення домінантних значень назв закладів загальної середньої освіти; статистичний метод встановлення частоти використання певного способу творення назв; прагматичний аналіз комунікацій – для реконструкції номінативних стратегій і мотивацій під час творення імен. Метод опитування застосовано для виявлення ставлення керівників закладів загальної середньої освіти до брендингу освітніх закладів та вивчення асоціацій, емоцій, які викликає у них бренд, відображення сутності бренду у назві.
Результати дослідження та їх обговорення. Розглянуто етапи створення нейму навчального закладу. Схарактеризовано набільш поширені методи творення назв приватних закладів загальної середньої освіти. Найбільш поширеними є асоціативний метод, що базується на побудові певних позитивних асоціацій, пов'язаних з назвою закладу, та еталонний метод. Розроблено класифікацію підходів до творення назв закладів загальної середньої освіти. Результати дослідження свідчать, що в сучасних назвах навчальних закладів переважають назви прагматичного типу. Натомість невелика кількість непрагматичних неінформативних номінацій пояснюється тим, що в умовах високої конкуренції назви зі значенням, не підкріпленим вказівкою на вид діяльності закладу, не запам'ятаються споживачеві. Запропоновано перспективи подальших досліджень назв освітніх закладів з погляду комунікативно-функціонального підходу.
Посилання
Sukhanova, V. S., Kotsiuba, A. Yu (2019). Prahmatonimy v onomastychnomu prostori [Pragmatonyms in the onomastic space.]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser.: Filolohiia [Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Ser: Philology]. 2019. № 43. T 5 P. 142-144.
Chervinska, I., Karpenko, O. (2021). Brend zakladu zahalnoi serednoi osvity yak pokaznyk yoho konkurentozdatnosti v osvitnomu prostori rehionu [The brand of a general secondary education institution as an indicator of its competitiveness in the educational space of the region]. Molod i rynok [Youth and the market]. №10 (196), P. 24-28.
Bansal, SK., (2014). Branding an academic institute: the strategic issues. Journal of international academic research for multidisciplinary, Vol. 2. https://www.researchgate.net/ publication/279189098.
Сhan, A.K., Huang, Y.Y, (1997). Brand naming in China: a linguistic approach. Marketing Intelligence & Planning, Vol. 39, https://www.emerald.com/insight/search?q=Yue%20Yuan%20Huang.
Chiranjeev S. Kohli, Katrin R. Harich, Lance Leuthesser, (2005). Creating brand identity: a study of evaluation of new brand names. Journal of Business Research, 1506-1515. Retrieved: https://www.sciencedirect. com/science/article/abs/pii/S0148296304001602.
Danilović Jeremić E., Josijević J. To blend so as to brand: a study of trademarks and brand names. Lexis – Journal in English Lexicology. 2019. №14. Retrieved: :https://journals.openedition.org/lexis/3732#entries.
Freeman, M., Fishman, E. K., Horton, K. M., & Sheth, S., (2017). The Importance of Brand Name. Journal of the American College of Radiology, Vol. 14, 1510-1512, https://doi.org/10.1016/j.jacr.2017.04.018
Keller, К., (1998). Strategic Brand Management. N. Y.: Prentice Hall.
Kroskrity, P. V., (2021). Naming, International Encyclopedia of Linguistic Anthropology. Retrieved: https://doi.org/10.1002/9781118786093.iela0282
Madieva, M., (2020), The foundations of the brand name: structure and semantics of new complex brand names. Theoretical & Applied Science , 39-42, DOI: 10.15863/TAS.2020.12.92.8
Reynolds, M. (2017). Why Brand Names Are So Important, According To Science. Retrieved: https://www.huffpost. com/entry/why-brand-names-are-so-im_b_11930994
Sankrar S., (1999). The Effects of Brand Name Suggestiveness and Decision Goal on the Development of Brand Knowledge. Journal of Consumer Psychology, Vol. 8, , 431-455. Subbarayalu, A. (2021). Branding higher education institutions: challenges and potential strategies. International Journal of Education Economics and Development, Vol. 13, No. 1. Retrieved: https://www.inderscienceonline.com/doi/epdf/10.1504/IJEED.2022.119335.
Tepla, O. (2021). Naming of educational organizations as a marketing tool. Conference Proceedings Determinants Of Regional Development , (2), 421-432. doi:10.14595/CP/02/026.
Xiaopeng D., Mengchen D. , Dian G., Zhiyong X., Jiang J., Yan S., (2020). Difficult name, cold man: Chinese names, gender stereotypicality and trustworthiness. International Journal of Psychology, DOI: 10.1002/ijop.12727.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).