Еволюційна модель художнього воєнного репортажу

Автор(и)

  • N Adamchuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog14(2).2023.010

Анотація

Актуальність дослідження визначається тим, що засоби масової інформації сьогодні є активним учасником протиборства у воєнних конфліктах, зброєю інформаційної війни та формують дискурс сприйняття конфлікту як на фронті, так і в тилу, а також на рівні світової спільноти. Метою статті є простеження еволюції художнього воєнного репортажу у рамках військової журналістики від часів Першої світової до сьогоднішньої війни росії проти України. Методичну основу статті склали як загальнонаукові, так і історико-порівняльні методи дослідження, що дало змогу виявити синхронічні та діахронічні закономірності військової журналістики. У ході дослідження виявлено роль засобів масової інформації у висвітленні збройних конфліктів та встановлено, що у процесі медіарепрезентації та медіатизації збройних конфліктів формується певна громадська думка. ЗМІ самостійно чи під впливом політиків, військових створюють для масової аудиторії медіатизований образ конфліктної ситуації, збройного протистояння. Зазначається, зокрема, пропагандистська функція таких репортажів - саме журналісти зміцнюють бойовий дух на фронті та в тилу, водночас транслюючи установки сприйняття конфлікту. Наголошується на необхідності осмислення специфіки участі журналістів, що пишуть у жанрі художнього воєнного репортажу, у військово-політичній комунікації, а також доцільність подальших досліджень, спрямованих на визначення ступеня участі журналістики у формуванні та закріпленні образу війни у суспільній свідомості та культурі на державному та міжнародному рівнях.

Посилання

Ivanyshyn, U. (2016, December 8). «If I had to choose between truth and life, I would choose life without hesitation,» – Polish reporter [«Yakshcho b meni dovelos obyraty mizh pravdoiu ta zhyttiam, to ya bez vahan obrala by zhyttia», — polska reportazhystka]. Detector Media, Retrieved from: https://ms.detector.media/maister-klas/post/17976/2016-12-08-yakshcho-b-meni-dovelos-obyraty-mizh-pravdoyu-ta-zhyttyam-to-ya-bez-vagan-obrala-by-zhyttya-polska-reportazhystka/

Paplauskaite, M. (2020). What you need to know about artistic reporting - let's take a look at the example of Reporters [Shcho treba znaty pro khudozhnii reportazh — rozbyraiemo na prykladi Reporters]. The Lede. Retrieved from: https://www.thelede.media/lifehacks/2020/01/27/775/

Report & full stop. 25 tips and a few more stories for those who plan to or already write artistic reporting [Reportazh & krapka. 25 porad i trokhy bilshe istorii dlia tykh, khto planuie abo vzhe pyshe khudozhni reportazhi]. Retrieved from: https://posibnyk.reporters.media/5/

.Al-Abri, A. (2020). War reporting and the new war paradigm: a critical analysis of the UK military’s media operations policies. [PhD thesis]. University of Glasgow. https://theses.gla.ac.uk/79026/

Barnett, S., & Townend, J. (2015). Media power and plurality: From hyperlocal to high-level policy. Palgrave Global Media Policy and Business.

Boylan, S.A. (2011). The military-media relationship: An exercise in strategic military review. https://www.armyupress.army.mil/Portals/7/militaryreview/Archives/English/MilitaryReview_20111031_art004.pdf

Buljung, B. (2011). From the foxhole: American newsmen and the reporting World War II. International Social Science Review, 86(1/2), 44–64. http://www.jstor.org/stable/41887473

Carruthers, S. (2011). The media at war. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Greenslade, R. (2014, July 27). First world war: How state and press kept truth off the front page. The Guardian. https://www.theguardian.com/media/2014/jul/27/first-world-war-state-press-reporting

Hoxha, A., & Hanitzsch, T. (2018). How conflict news comes into being: Reconstructing И?reality’ through telling stories. Media, War & Conflict, 11(1), 46-64.

Huet, R. (2022, May 31). Ukraine diaries: our ethnographic correspondent documents the war. The Conversation. https://theconversation.com/ukraine-diaries-our-ethnographic-correspondent-documents-the-war-184184

Hunnewell, S. (2016, May 2). The art of war reporting: An interview with Janine di Giovanni. The Paris Review. https://www.theparisreview.org/blog/2016/05/02/the-art-of-war-reporting-an-interview-with-janine-di-giovanni/

Jagielski, W. (2021). Nocni wfdrowcy. Warszawa: Znak.

Luckhurst, T. (2023). Reporting the Second World War: The press and the people 1939-1945. Bloomsbury Academic.

Nohrstedt, S., & Ottosen, R. (2014). New wars, new media and new war journalism: Professional and legal challenges in conflict reporting. Sweden: Nordicom, University of Gothenburg.

Norris, P. (2008). Driving democracy: Do power-sharing institutions work? Cambridge University Press. http://assets.cambridge.org/97805218/73192/frontmatter/9780521873192_fron tmatter.pdf

Piehler, K., & Trauschweizer, I. (2023). Reporting World War II. Fordham University Press.

Postema, S., & Deuze, M. (2020). Artistic journalism: Confluence in forms, values and practices. Journalism Studies, 21(10), 1305-1322.

Shaka, J. (2012). Journalists in war ones: The question of objectivity. An interview with photojournalist Laith Mushtaq. Journal of Conflictology, 3(2), 62-65.

Sheridan Burns, L., & Matthews, B. (2017). “Post-Industrial” journalism as a creative industry. World Academy of Science, Engineering and Technology, 11(6), 1543-1551.

Sontag, S. (2004). Regarding the pain of others. Picador.

Spector, R.H. (2018). Vietnam war. Encyclopaedia Britannica. https://www.britannica.com/event/Vietnam-War

Vandevoordt, R. (2015). Why journalists covered Syria the way they did: On the role of economic, social and cultural capital. Journalism, 18(5), 609-625.

Ward, S. (2014). Classical liberal theory in a digital world. Wiley Online Library. https://doi.org/10.1002/9781118591178.ch1

Завантаження

Опубліковано

2023-11-13