Зміни у методичних системах навчання як результат розвитку освітнього процесу у закладах вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2021.04.019Анотація
Анотація. Статтю присвячено дослідженню сучасних змін у методичних системах навчання у закладах вищої освіти як актуальної педагогічної проблеми в організації професійної підготовки фахівців. У результаті проведеного аналізу наукових праць автором пропонуються узагальнена характеристика сутності, місця, ролі та складу методичних систем, висвітлюється особливості їх побудови та функціонування у структурному поєднанні з основними складниками.
У статті представлено умови функціонування методичних систем навчання, охарактеризовано основні сучасні особливості розвитку методичних систем у вищій освіті та охарактеризовано функціонально-організувальні механізми створення системою інтегрованого освітнього середовища. Запропоновано шляхи врахування основних особливостей сучасних змін у методичних системах навчання закладів вищої освіти у професійній підготовці фахівців з метою організації ефективного освітнього процесу.
Посилання
Bershadskij, M. E., Guzeev, V. V. (2003). Didakticheskie i psihologicheskie osnovaniya obrazovatel'noj tekhnologii [Didactic and psychological foundations of educational technology.]. Moscow : Centr «Pedagogicheskij poisk», 256. [in Russian].
Bilan, L. L. (2010). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [Methods of teaching in high school] : navch. posib. Nizhyn : PP Lysenko, 399 [in Ukrainian].
Butsyk, I. M. (2021). Metodychna systema rozvytku doslidnytskoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv z ahroinzhenerii u protsesi vyvchennia silskohospodarskykh dystsyplin [Methodical system of research competence development of future specialists in agroengineering in the process of studying agricultural disciplines.] : dys. ... dok. ped. nauk : 13.00.02. Kyiv. Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, 696 [in Ukrainian].
Butsyk, I. M. (2015). Vyznachennia kharakternykh osoblyvostei metodychnykh system navchannia [Definition of characteristic features of methodical systems of training]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy - Scientific Bulleti of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Seriia: Psykholohiia Pedahohika. Filosofiia. Kyiv : Milenium, Vyp. 230. 35-41 [in Ukrainian].
Butsyk, I. M. (2017). Metodychna systema rozvytku doslidnytskoi kompetentnosti u profesiinii pidhotovtsi inzheneriv ahrarnoho profiliu [Methodical system of development of research competence in professional training of agricultural engineers]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.O.Sukhomlynskoho - Scientific Bulletin of Nikolaev National University named after V. O. Sukhomlinsky. Mykolaiv : Vyp. 3 (58). 50-54 [in Ukrainian].
Butsyk, I. M. (2019). Rozvytok doslidnytskoi kompetentnosti fakhivtsiv z ahroinzhenerii u zakladakh vyshchoi osvity: teoriia i metodyka : monohrafiia. [Development of research competence of specialists in agroengineering in higher education: theory and methodology]. Kyiv : KOMPRYNT, 356 [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv : Lybid, 376 [in Ukrainian].
Drozdova, I. P. (2008). Metodyka vykladannia, pedahohika ta psykholohiia vyshchoi osvity [Teaching methods, pedagogy and psychology of higher education] : navchalnyi posibnyk. Kharkiv : KhNAMH, 142 [in Ukrainian].
ZHukova, T. A. (2007). Tekhnologiya obucheniya kak uslovie povysheniya kachestva podgotovki specialistov v sisteme universitetskogo obrazovaniya [Teaching technology as a condition for improving the quality of training specialists in the university education system]. Innovacii v obrazovanii - Innovation in education. №11. S. 107-117.
Zhuravska, N. (2015). Metodyka navchannia ta vykhovannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh krain Yevropeiskoho Soiuzu ta Ukrainy : porivnialnyi aspekt [Methods of teaching and education in higher educational institutions of the European Union and Ukraine : a comparative aspect] : monohrafiia. Nizhyn: Vydavets PP Lysenko M. M., 608 [in Ukrainian].
Zagvyazinskij, V. I. (2001). Teoriya obucheniya: Sovremennaya interpretaciya [Teaching theory: Modern interpretation : textbook] : ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij. Moskva :Izdatel'skij centr «Akademiya», 192.
Igna, O. N. (2014). Konceptual'nye osnovy tekhnologizacii professional'no-metodicheskoj podgotovki uchitelya [Conceptual bases of technologization of professional-methodical training of a teacher]: avtoref. dis. ... d. ped. n. : 13.00.08. 42.
Klarin, M. V. (1989). Pedagogicheskaya tekhnologiya v uchebnom processe. Analiz zarubezhnogo opyta [Pedagogical technology in the educational process. Analysis of foreign experience]. Moskva : Znanie, 80.
Kovalenko, E. E. (2003). Metodika professional'nogo obucheniya [Methods of vocational training]: uchebnik dlya inzhenerov-pedagogov, prepodavatelej specdisciplin sistemy professional'no-tekhnicheskogo i vysshego obrazovanij. Xar'kov : CHP «SHtrih», 480.
Kurkin E. B. (2007). Tekhnologizaciya obrazovaniya - trebovanie vremeni [Technologization of education - the requirement of the time]. SHkol'nye tekhnologii [School technology.].№ 1. 22-32.
Luchaninova, O. P. (2008). Metodyka profesiinoho navchannia [OP Methods of professional training] : konspekt lektsii. Dnipropetrovsk : NMetAU, 52 [in Ukrainian].
Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli (2014). [Methods of teaching in high school] : navch. posib. / O. V. Malykhin, I. H. Pavlenko, O. O. Lavrentieva. H. I. Matukova. Kyiv : KNT, 270 [in Ukrainian].
Mykhailychenko, O. V. (2009). Metodyka vykladannia suspilnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Methods of teaching social disciplines in high school]: navch. posibnyk. vyd. 2-he dop. ta pererob. Sumy : SDPU, 122 [in Ukrainian].
Nahaiev, V. M. (2007). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [Methods of teaching in higher education]. Navch. posibnyk. Kyiv: ChP, 211 [in Ukrainian].
Osvitni tekhnolohii (2002). [Educational technologies]: navch.-metod. posibnyk / O. M. Piekhota, A. Z. Kiktenko, O. M. Liubar ta in.; za zah. red. O. M. Piekhoty. Kyiv : A.S.K, 255 [in Ukrainian].
Prokopenko, I. F., Yevdokymov V. I. (1995). Pedahohichna tekhnolohiia [Pedagogical technology] : posibnyk. Kharkiv : Osnova, 105 [in Ukrainian].
Selevko, G. K. (1998). Sovremennye obrazovatel'nye tekhnologi [Modern educational technologies]: uchebnoe posobie. Moskva : Narodnoe obrazovanie, 256.
Sysoieva, S. O. (2006). Pedahohichni tekhnolohii: korotka kharakterystyka sutnisnykh oznak [Pedagogical technologies: a brief description of the essential features]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka - Pedagogical technologies : a brief description of the essential features. Pedagogical process : theory and practice : zb. nauk. pr. Vyp. 2. 127-131 [in Ukrainian].
Skakun, V A. (2005). Metodika prepodavaniya special'nyh i obshchetekhnicheskih predmetov (v skhemah i tablicah) [Methods of teaching special and general technical subjects (in diagrams and tables)] : Ucheb. posobie dlya nach. prof. obrazovaniya. Moskva : Izdatel'skij centr «Akademiya», 128.
Skibickij, E. G. Tolstova, I. E., SHefel', V. G. (2008). Metodika professional'nogo obucheniya [Methods of vocational training] : ucheb. Posobie. Novosibirsk : NGAU, 166.
Fokin, Yu. G. (2019). Teoriya i tekhnologiya obucheniya. Deyatel'nostnyj podhod [Theory and technology of teaching. Activity approach] : uchebnoe posobie dlya vuzov. 4-e izd., pererab. i dop. Moskva : Izdatel'stvo «YUrajt», 241.
Capenko, V. N., Filimonova, O. V. (2009). Metodika prepodavaniya elektrotekhnicheskih disciplin [Methods of teaching electrical engineering disciplines]. Samara : SGTU, 140.
Erganova, N. E. (2007). Metodika professional'nogo obucheniya [Methods of vocational training]: ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ucheb. zavedenij. Moskva : Izdatel'skij centr «Akademiya», 160.
Iahupov, V. V. (2003). Pedahohika [Pedagogy] : navch. posibnyk. Kyiv : Lybid, 560 [in Ukrainian].
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).