Навчання мов для особливих цілей: сприймання, методичні перспективи, практичні питання та виклики

Автор(и)

  • M Pace ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2021.04.023

Анотація

Анотація. Мовні навички стають все більш важливими в організаціях та бізнесі, які хочуть бути конкурентоспроможними на міжнародному рівні. Оволодіння іноземними мовами вважається не просто чудовим інструментом подолання прогалин комунікації між людьми з різних країн та створення міцних професійних відносин, а перш за все інструментом, що дозволяє працівникам значно покращити свої кар'єрні перспективи. Знання того, як користуватися мовою в конкретних обставинах та цілях, дає людям дуже сильну переговорну силу, особливо у світі праці. Якщо до двадцяти або тридцяти років тому спілкування іноземною мовою була важливою передумовою для небагатьох, наприклад, менеджерів чи дипломатів, то сьогодні вона набула принципового значення у всіх професійних колах. Насправді в сучасному європейському суспільстві іноземні мови та міжкультура відіграють фундаментальну роль у знайомстві з різними людьми, особливо в професійному та економічному розвитку. Це пояснює, чому сьогодні існує потреба урізноманітнити ринок мовної підготовки курсами фахових іноземних мов, будь то для туризму, для кол-центрів, бізнесу тощо, зосередившись на набутті необхідних термінологічних, міждисциплінарних та міжкультурних навичок, необхідних для конкретних робочих місць. Такі курси передбачають задоволення безпосередніх і дуже специфічних потреб студентів, які мають рушійну силу як на етапі підготовки, так і на етапі розвитку, аналіз їхніх потреб. З точки зору впровадження та методології, такі курси повинні бути повністю орієнтованими на студентів, практичними і, перш за все, застосовуватися до професійного контексту, забезпечуючи методи навчання, викладання та оцінки базових навичок чи вмінь, а не просто відповідно до особливих потреб студентів; вони також повинні відповідати специфічним вимогам професійної сфери. Це, очевидно, представляє низку проблем, які потрібно обговорити та проаналізувати як з точки зору викладачів, так і студентів.

Посилання

Trace, J., Hudson, T., & Brown, J. D. (2015). An overview of language for specific purposes. In J. Trace, T. Hudson, & J. D. Brown, Developing Courses in Languages for Specific Purposes (pp. 1-23) (NetWork #69) [PDF document]. Honolulu: University of Hawaii. doi: http://hdl.handle.net/10125/14573

Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learner-Centered Approach. Cambridge: Cambridge University Press. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511733031

https://doi.org/10.1017/CBO9780511733031

Long, Mary K. (ed.) (2017). Language for Specific Purposes: Trends in Curriculum Development. Georgetown University Press, 2017. JSTOR, www.jstor.org/stable/j.ctt1ps3169.

Kastberg, Peter. (2018). "Languages For Special Purposes As Instruments For Communicating Knowledge". Languages for Special Purposes, edited by John Humbley, Gerhard Budin and Christer Laurén, Berlin, Boston: De Gruyter Mouton, 2018, pp. 26-44. https://doi.org/10.1515/9783110228014-002.

https://doi.org/10.1515/9783110228014-002

Balboni, P. (2000). Le microlingue scientific-professionali. UTET, Torino.

Gálová D. (Ed). (2007), Languages for Specific Purposes. Searching for Common Solutions. Cambridge Scholars Publishing.

Basturkmen, Helen. (2010). Developing Courses in English for Specific Purposes. Palgrave Macmillan.

https://doi.org/10.1057/9780230290518

http://ec.europa.eu/languages/policy/strategic-framework/documents/languages-for-jobs-report_ en.pdf

Position paper on European Union policy after 2020 on Vocational and Educational Training by the European VET providers associations cooperating in VET4EU2. (2019).

Завантаження