Країнознавчий матеріал як необхідний компонент вивчення англійської мови студентами немовних спеціальностей

Автор(и)

  • S V Tsymbal ,
  • N V Yaremenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog13(4_2).2022.009

Анотація

На сучасному етапі розвитку суспільства англійська мова є необхідною для здійснення міжкультурної комунікації, тому її вивченню приділяється велика увага під час підготовки студентів немовних спеціальностей. Разом із тим, наразі недостатньо знати тільки лексику та граматику англійської мови, адже під час спілкування необхідно розуміти культуру та особливості країни з представниками якої відбувається спілкування. Метою даної публікації є доведення необхідності впровадження матеріалу з країнознавства під час викладання англійської мови студентам немовних спеціальностей та висвітлення власного досвіду з цього питання. Під час наукового пошуку використовувалися такі методи як аналіз науково-педагогічної літератури, узагальнення, синтез та формулювання висновків. У роботі висвітлено підходи до країнознавства як науки (дисципліна суміжна з методикою викладання іноземних мов та спрямована на вивчення загальних закономірностей розвитку великих регіонів; дисципліна, метою якої є вивчення відібраної та організованої сукупності економічних, історичних, соціально-політичних, географічних та інших знань, які пов’язані зі змістом та особливостями мовного спілкування носіїв мови тощо). Установлено, що для здійснення ефективного викладання матеріалу країнознавчого характеру необхідно проводити ретельний відбір навчального матеріалу (історичних текстів, ілюстраційних матеріалів, аудіо та відео матеріалів), в яких представлено специфіку тієї чи іншої англомовної країни. Для ґрунтовного засвоєння знань доцільно також виконувати вправи для кращого опанування навчальним матеріалом (аспекто-спрямовані, аналітичні та мовленнєві вправи, спрямовані на оволодіння лінгвокраїнознавчим читанням та вправи, націлені на формування уміння планувати читання, формувати техніки лінгвокраїнознавчого читання та здійснювати самоконтроль). Висвітлено власний досвід викладання матеріалу країнознавчого спрямування студентам немовних спеціальностей (підготовка доповідей та презентацій, написання есе на відповідні тематики, організація дискусій).

Посилання

Bespal'ko V. P. (1995) Pedagogika i progressivnye tekhnologii obucheniya [Pedagogy and progressive learning technologies]. 336 p. (in Russian).

Bulkina I. A., Petriaieva Z. F. (2021). Krainoznavstvo. Metodychni rekomendatsii do samostiinoi roboty studentiv spetsialnosti 291 "Mizhnarodni vidnosyny, suspilni komunikatsii ta rehionalni studii" pershoho (bakalavrskoho) rivnia [Regional Studies. Methodical recommendations for individual work of students of the specialty 291 “International relations, communication and regional studios of first (bachelor) level]. Kharkiv. 62 s (in Ukrainian).

Vivchennya anglіis'koї movi, іstorії ta kul'turi Velikobritanії studentami nemovnikh spetsіal'nostei za dopomogoyu іnternet-resursіv [The Study of English language, History and culture of Great Britain by students of non-language specialties with the help of online resources]. Retrieved from: https://www.prodlenka.org/metodicheskie-razrabotki/228815-izuchenie-anglijskogo-jazyka-istorii-i-kultur+&cd=6&hl=ru (in Ukrainian).

Moroz L. V., Pashko, I. O. (2000). Sotsiokulturnyi aspekt u vyvchenni inozemnoi movy yak chynnyk rozvyvaiuchoho navchannia [Socio-cultural aspect in learning a foreign language as a factor in developmental learning]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. Ser. «Pedahohichni nauky». Vyp. 46. S. 38 – 42. (in Ukrainian).

Sabat N. O. (2019). Formuvannia linhvokrainoznavchoi kompetentnosti maibutnikh perekladachiv z urakhuvanniam polinatsionalnoho kharakteru poshyrennia anhliiskoi movy [Formation of linguistic competence of future translators taking into account the multinational nature of the spread of English]. Pedahohichnyi Almanakh. Vyp. 41. S. 226-231 (in Ukrainian).

Shcherbakov V. I. (2016) Problema pidvyshchennia yakosti pidhotovky inozemnykh studentiv [The problem of improving the quality of training of foreign students]. Innovatsii ta tradytsii u movnii pidhotovtsi inozemnykh studentiv: materialy mizhnar. nauk.-prakt. seminaru 15 hrud. 2016 r. Kharkiv. S. 197-200. (in Ukrainian).

Yazlovyts'ka O. V. (2022). Lіngvokraїnoznavcha skladova vivchennya іnozemnoї movi [Country study component of foreign language study], Karazyns'kі chitannya: Lyudyna. Mova. Komunіkatsіya, Kharkiv. pp. 164-167 (in Ukrainian).

Bukach V., Golubova G. (2019). Country Studies in teaching foreign languages at higher school. Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. Issue 4 (129). P. 26-32 (in English)

Gromov Y. , Kolomiiets A., Kolomiiets D., Mazaikina I., Nalyvaiko O. (2019). Europeanization of the Ukrainian System of Higher Education through the Impovement of Undergraduates’ Foreign Language Communicative Skills. Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference, May 21th -22th, 2019. Volume V. Р. 234-244 (in English).

Harriri H., Karwan D., H., Haenilah E., Y., Rini R.., Suparman U. (2020). Motivation and Learning Strategies: Student Motivation Affects Student Learning Strategies. European Journal of Educational Research. Vol. 10, Issue 1,P. 39 - 49. (in English)

Koniashchenkova I. Y. (2020). Linguistic and regional competence as a component of the content of a foreign language teaching. Topical issues of the development of modern science. Abstracts of the 10th International scientific and practical conference. Publishing House “ACCENT”. Sofia, Bulgaria. P. 425-431 (in English).

Musyaffi A. M., Sulistyowati W. A., Wolor Ch. W, Sasmi A. A. (2022). Game-based Learning Sustainability During Social Distance: The Role of Gamification Quality. European Journal of Educational Research. Vol. 11, Issue 3. P. 1289 – 1302 (in English).

Noviyenty L., Morganna R., Fakhruddin. (2022). English Speaking Lecturers’ Performances of Communication Strategies and Their Efforts to Improve Students’ Communicative Competence. European Journal of Educational Researh. Vol. 11. Issue 2. P. 1047 - 1062. (in English).

Topuzov O., Malykhin O., Aristova N. (2020). The right mix of approaches in the English language teaching: achieving desired learning outcomes in the ESP. Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference, May 22th -23th, 2020. Vol. V. Р. 558-569. (in English).

Wu Y. T., Foong L. Y., Alias N. (2022). Motivation and Grit Affects Undergraduate Students’ English Language Performance. European Journal of Educational Research. Vol. 11. Issue 2. P. 781 - 794. (in English).

Завантаження