Вербальні аспекти міжособового спілкування в англійській мові

Автор(и)

  • A F Cherepynska ,
  • H A Bevzo ,
  • V D Zhuravlov ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog13(4_2).2022.010

Анотація

Міжособистісне спілкування - це обмін інформацією між учасниками комунікаційного акту. Воно складається з усної мови, тобто слів, а також невербального спілкування, тобто положення тіла, жестів, міміки, рухів очей, фізичної дистанції, звуків, зорового контакту та дотику. Якість зв’язку визначається не тільки використанням коду, зрозумілого як відправнику, так і одержувачу повідомлення. Іноді виникають комунікаційні бар’єри, які ускладнюють спілкування один з одним. У повсякденному контакті багато інформації передається через слова. Актуальність дослідження полягає у тому, що вербальне спілкування в англійській мові є частиною міжособистісного спілкування, де необхідно подбати про мовленнєву правильність і точність повідомлення. Мета дослідження – розглянути вербальні аспекти міжособистісного спілкування в англійській мові. Розмова є найбільш природним способом спілкування між людьми. Він двосторонній та інтерактивний, а це означає, що учасники діалогу міняються ролями, іноді говорять, а іноді слухають. Його теорія має передусім лінгвістичний характер, але її також можна дуже добре застосувати в описі повсякденних розмов, що будуються навколо співрозмовників, один з яких відправник, інший - одержувач. Ці ролі, звичайно, не постійні і змінюються. Для того, щоб вони почали діалог, вони повинні контактувати один з одним. Іншими словами, контакт - це канал, через який можна обмінюватися інформацією. Щоб співрозмовники зрозуміли один одного, вони повинні використовувати один і той же код. Йдеться просто про вільне використання певної мови, а саме англійської. Завдяки коду можна створювати повідомлення, тобто висловлювання, а зустріч співрозмовників завжди відбувається за встановлених обставин місця і часу. Їх називають контекстом або середовищем висловлювання. Практична значимість полягає у подальшому ефективному використанні вербальних аспектів міжособистісного спілкування в англійській мові.

Посилання

Batsevych, F.S. (2004). Osnovy komunikatyvnoyi linhvistyky. Kyiv: Akademiya, 344.

Usach, M.A. (2020). Spivvidnoshennya verbalnykh i neverbalnykh komponentiv komunikatsiyi u suchasnomu dyskursi [The ratio of verbal and non-verbal components of communication in modern discourse]. Aktualni problemy inshomovnoyi komunikatsiyi: linhvistychni, metodychni ta sotsialno-psykholohichni aspekty: zb. Materialiv III Vseukrayinskoyi naukovo-metodychnoyi Internet-konferentsiyi, 26 bereznya 2020, Lutsk [Actual problems of foreign language communication: linguistic, methodical and socio-psychological aspects: coll. Materials of the 3rd All-Ukrainian Scientific and Methodological Internet Conference, March 26, 2020, Lutsk] / Lutskyy natsionalnyy tekhnichnyy universytet. Lutsk, 254-256.

Al-Haj, A.M.A., Dafaallah, A.S.A., Aldirdiri A.M.A. (2021). Strategies for developing English verbal communication: case study of secondary school students at Gezira State Sudan. British Journal of Education, Vol. 9, No. 4, 1-21.

Blake, G., Bly, R.W. (2019). The elements of technical writing. London: Macmillan, 1185-1194.

Cohen, A.D., Weaver, S.J., Li, T.Y. (2020). The impact of strategies-based instruction on speaking a foreign language. Minneapolis: University of Minnesota, 7-13.

Deutscher, G. (2020). Through the language glass: Why the world looks different in other languages. New York: Metropolitan Books, 48-54.

Dunleavy, K.N., Booth-Butterfield, M. (2019). Idiomatic communication in the stages of coming together and falling apart. New York: Communication Quarterly, 426-432.

Gallois, C., Ogay, T., Giles, H. (2019). Communication accommodation theory: a look back and a look ahead. London: Thousand Oaks, 131-148.

Gamble, T.K., Gamble, M.W. (2020). Interpersonal communication: Building connections together. New York: Thousand Oaks, 1033-1041.

Harris, A.K. (2019). A revolutionary view of communication: Cheris Kramarae’s theory of muted groups. London: Women and Language, 54-59.

Ireland, M.E., Slatcher, R.B., Eastwick, P.W., Scissors, L.E., Finkel, E.J., Pennebaker, J.W. (2019). Language style matching predicts relationship initiation and stability. London: Psychological Science, 136-144.

Jureddi, D.N. (2019). Barriers to effective communication. Journal of English Language and Literature, 24(6), 64-67.

Khan, T. (2020). Improve your vocabulary: Enriching word power the fun way. London: V and S Publishers, 19-27.

Lakoff, R.T. (2021). Language war. California: University of California Press, 20-31.

Mattiello, E. (2018). An introduction to English slang: a description of its morphology, semantics and sociology. Washington: Polimetrica, 1052-1060.

McCornack, S. (2020). Reflect and relate. Introduction to Interpersonal Communication. Edinburg: Macmillan Learning Instructor Catalog, 496.

Murray, N. (2020). Writing essays in English language and linguistics: Principles, tips and strategies for undergraduates. Cambridge: Cambridge University Press, 147-155.

Ogden, C.K., Richards, I.A. (2018). The meaning of meaning: A study of the influence of language upon thought and of the science of symbolism. Boston: Trubner and Company Limited, 701-709.

Parks, J.B., Robertson, M.A. (2019). Generation gaps in attitudes toward sexist/nonsexist language. Journal of Language and Social Psychology, 27(3), 276-283.

Poteat, V.P., Di Giovanni, C.D. (2020). When biased language use is associated with bullying and dominance behavior: The moderating effect of prejudice. Journal of Youth and Adolescence, 39(10), 1123-1133.

Schuster, T. (2018). Language barriers in different forms of international assignments, In Expatriate Management. London: Palgrave Macmillan, 93-100.

Watzlawick, P., Beavin, J.H., Jackson, D.D. (2018). Pragmatics of human communication. New York: Norton, 17-28.

Whorf, B.L. (2018). The relation of habitual thought and behavior to language: Selected writings of Benjamin Lee Whorf. London: MIT Press, 144-159.

Wood, J.T. (2019). Interpersonal communication: Everyday encounters. Boston: Cengage Learning, 249-257.

Yang, Zh. (2014). Strategies of Improving Spoken English for Learners. International Conference on Education, Language, Art and Intercultural Communication (ICELAIC 2014). https://doi.org/10.2991/icelaic-14.2014.84

Завантаження