Виховання полікультурності у майбутніх викладачів іноземних мов

Автор(и)

  • O I Chaika ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog13(4_2).2022.011

Анотація

У статті розглядається технологія полі- та мультикультурної освіти в межах викладання іноземних мов і виховання майбутніх викладачів  іншомовних компетенцій. Дослідженням встановлено, що одночасне застосування теоретичної, практичної та особистісної складових іншомовної освіти забезпечує ефективну та якісну роботу викладачів при вихованні полі-/мультикультурності майбутніх учителів іноземної мови та що сприяє заохоченню та мотивації учнів і студентів до самонавчання. Рівень розвитку полі- й мультикультурності майбутніх учителів іноземних мов зростає при дотриманні певних напрямів (виявлено шість) освітнього процесу, де об’єктами професійної діяльності є навчально-виховний (педагогічний) процес, дидактичні основи іншомовного навчання студентів, організація навчально-виховного процесу, а також  розробка інноваційних програм / навчальних планів, що передбачають впровадження нових технологій навчання, які, в свою чергу, супроводжуються експериментальною перевіркою й використанням кінцевих даних для подальшого впровадження. У роботі встановлено, що культурно-просвітницька діяльність учителя іноземної мови в реалізації ідей особистісно-орієнтованого навчання має значний вплив не тільки на побудову навчального процесу та методику викладання, а й формує новий стиль педагога у викладанні, де у стосунках  вагоме місце посідає горизонтальний вектор: студент-студент і студент-група. Під час викладання культурологічних дисциплін, у тому числі при навчанні іноземним мов, ці відносини набувають розширеного колоритного змісту «особистість студента – культура – особистість викладача». Зроблено висновок, що інтегрований підхід до полі- та мультикультурної освіти майбутніх учителів іноземної мови дає змогу фахівцям сформувати в студентів цілісне культурне уявлення про світ, усвідомити їхнє ціннісне самовизначення та розвинути художньо-естетичне сприйняття навколишнього середовища.

Посилання

Amor, A. et al. (2018). International perspectives and trends in research on inclusive education: a systematic review. International Journal of Inclusive Education, Vol. 23 (12), 1277-1295. http://dx.doi.org/10.1080/13603116.2018.1445304. Andersson, C. (2007). Teacher density and student achievement in Swedish compulsory schools. Institute for Labour Market Policy Evaluation (IFAU). Uppsala.

Babych, M., & Vitvytska, S. (2014). Pedagogical culture of a teacher at a higher educational institution. Modernization of higher education in Ukraine and abroad [collection of works]. Zhytomyr. [in Ukrainian]

Banks, J.A. (2017). An Introduction to Multicultural Education. Boston: Pearson Education. Buraho, S. B. (1992). Man, language, culture: formation of meaning. Language and culture, 1st international conference. Kyiv.

Chaika, O. (2022). Poly- / multicultural education in foreign language teaching. International Journal of Philology, 13 (2), 99-108. http://dx.doi.org/10.31548/philolog2022.02.010.

Chaika, O., & Pace, M. (2021). Polyculturalism and polylingualism in educational environment: Educational and upbringing perspectives for foreign language instruction. Molod i rynok [The youth and market], 9 (195). Drohobych. Pp. 52-55. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243893.

Holubovska, I. O. (2004). Ethnic features in the linguistic representations of the world. Kyiv. [in Ukrainian].

Ingersoll, R., May, H., & Collins, G. (2017). Minority Teacher Recruitment, Employment, and Retention: 1987 to 2013. https://learningpolicyinstitute.org/sites/default/files/product-files/Minority_Teacher_Recruitment_REPORT.pdf.

Lutayeva, T. V., & Kaidalova, L. H. (2013). Pedagogical culture [teaching manual]. Kharkiv. [in Ukrainian]

Matsko, L. I. (2008). Linguistic personality of a 21st century scientist. Philosophy of pedagogical mastery: collection of scientific works. Kyiv-Vinnytsia. [in Ukrainian]

Pace, M. (2018). From a Manual Portfolio to an ePortfolio: Assisting Languages Teachers in Enhancing their Professional Development. MOSAIC: The Journal for Language Teachers, Vol.12 (2), 187-193.

Pace, M. (2021). Language Learning and Vocational Education and Training (VET). Challenges and Prospects in Conference Proceedings. 14th International Conference Innovation in Language Learning. Hybrid Edition. Filodirittoeditore. Bologna, Italy. DOI: 10.26352/FY11_2384-9509.

Reimers, F., & Schleicher, A. (2020). Schooling disrupted, schooling rethought. How the Covid-19 pandemic is changing education.

Rutkowski, D., Rutkowski, L., & Engel, L. (2014). Inclusive schooling: fostering citizenship among immigrant students in Europe. Intercultural Education, Vol. 25 (4), pp. 269-282. http://dx.doi.org/10.1080/14675986.2014.926144.

Shevniuk, O. L. (2003). Cultural education of the future teacher: theory and practice. Kyiv. [in UKrainian]

Shynkaruk, L. V., & Shynkaruk, V. D. (2019). Issues of interethnic relations in the creative heritage of Panteleimon Kulish. International Journal of Philology, 1(10), 28–37. https://doi.org/10.31548/philolog2019.01.028.

Sidash, N., Roganova, M., Domina, V., Victorova, L., Roganov, M., Miroshnichenko, V. (2020). Pedagogical Consciousness Formation of Future University Educators in the Process of Teaching English. Universal Journal of Educational Research, 8(4), 1202 - 1211. DOI: 10.13189/ujer.2020.080410.

Stepanov, Y.P. (2004). Forming culture of interethnic relations among students of higher educational technical institutions: author's synopsis of PhD thesis in pedagogy: 13.00.07. Luhansk. [in Ukrainian]

UNESCO (2020), Education: from disruption to recovery. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse.

van Hek, M., C. Buchmann and G. Kraaykamp (2019). Educational Systems and Gender Differences in Reading: A Comparative Multilevel Analysis. European Sociological Review, Vol. 35 (2), 169-186. http://dx.doi.org/10.1093/esr/jcy054.

Yermolenko, S. S., Zymovets, H. V., Radziyevska, T. V., & Tkachenko, O. B. (2007). Language and linguistics in the spiritual life of society. Kyiv. [in Ukrainian]

https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u284/210474_katalog_osvitnih_program_magistriv_2021_tom_1_a4_98_0.pdf.

https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u284/210474_katalog_osvitnih_program_magistriv_2021_tom_1_a4_98_0.pdf.

Завантаження