Розвиток медіакомпетентності у контексті виховання особистості
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog14(2).2023.011Анотація
У статті аналізуються сучасні підходи до розвитку медіа та людського потенціалу. Він представляє сучасний європейський підхід до цифрових інструментів в освітньому процесі, особливо у професійній діяльності вчителів, підтримці нових рівнів спілкування та взаємодії для всіх учасників освітнього процесу, а також цифрових суб’єктів освітнього процесу, спрямованих на розвиток компетенцій. .
У дослідженні використано теоретичний метод історико-педагогічного аналізу, узагальнення, порівняння, вивчення навчальних програм, іншої документації та практики освітньої діяльності та фактографічного узагальнення, що дозволило дослідити витоки поняття «медіа». Зарубіжний досвід у вітчизняному практика визначається емпіричним методом - спостереженням і аналізом.
Результати відображають загальний стан цифрової грамотності в українському суспільстві, визначено, що найбільш підготовленими в цьому плані є представники вікової групи студентів. Категорії медійної та інформаційно-комунікаційної компетентності, структурний аналіз дозволили розглянути систему компетентностей за їх базовими компонентами.
У статті акцентується увага на важливості набуття вчителями та учнями знань, умінь і навичок для реалізації та захисту своїх демократичних прав і обов’язків в Інтернеті. Згідно з дослідженнями, медіаграмотні студенти повинні вміти критично та свідомо оцінювати медіатексти, зберігати критичну дистанцію до масової культури та протистояти маніпуляціям.
Медіаграмотні студенти повинні вміти критично та свідомо оцінювати медіатексти, зберігати критичну дистанцію до масової культури, протистояти маніпуляціям.
Посилання
Baryshpolets, O. T.,. Naydenova, L. A, Mironenko, G.V., Golubeva, O. E., Rizun, V. V. et al. Naydenova, O. T. Baryshpolets. Study guide. Onkovych G.V. (2009). Media osvita yak intelektualno-komunikatyvna merezha. [Media education as an intellectual and communicative network]. Kyiv: Millennium. 440 p. URL: http://www.mediagram.ru/netcat_files/108/110/h_2966bfbf84c07057c4c9f2dda1787 b32.
Baryshpolet, O.T., Naydenova, L.A., Myronenko, G.V. et al. (2018) Mediakultura osobystosti: sotsialno-psyhologichnyi pidhid. Navchalno-metodychnyi posibnyk. [Media culture of the individual: a socio-psychological approach: a study guide.] Kyiv : Millennium, 440 p. URL: http://mediaosvita.org.ua/book/mediakultura-osobystosti-sotsialn
Basiuk, L. V. (2017). Rozvytok kreatyvnosti yak neobhidna umova profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sfery obslugovuvannia. [Features of creation and use of electronic didactic games in the process of training bachelors in the specialty «Vocational Education»] DOI https://doi.org/10.31470/2415-3729-2021-14-29-45
Volosheniuk, O. V., Hanyk, O. V., Holoshchapova, V. V., Degtyareva, H. A., Ivanova, I. B., Kozhanova, A. Y., Pysa, H. Y., Shkrebets, O. O., Yankovych, O. I. (2018). Edited by Volosheniuk O. V., Ivanov V. F. [Media Literacy in Primary School] A Teacher's Guide / Kyiv: CPE, AUP, 234 p. URL: http://www.aup.com.ua/uploads/Pochatkova_school_2018.pdf
Gallego-Arrufat M.-J. (2019). Torres-Hernández N., Pessoa T. Kompetentnist maibutnikh vchyteliv u sferi tsyfrovoi bezpeky [Competence of future teachers in the digital security area.] Comunicar, n. 61, v. XXVII. Media Education Research Journal. Pages 52-61. DOI: 10.3916/C61-2019-05
Dovhopolyk, K. A., Markus, I. S. (2021) Dosvid opratsiuvannia nayavnykh platform dlia realizatsii smart-komplexiv pid chas pidhotovky maibutnikh vchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii. [Experience of processing existing platforms for the implementation of smart-complexes in the training of future teachers of labor training and technologies.] Scientific notes. Series of pedagogical sciences. Kyiv: Drahomanov National Pedagogical University, Release 151. p. 53–63.
Ivanov, V. F., Volosheniuk, O. V., Rizun, V. V. (2012). Mediaosvita ta mediagramotnist: pidruchnyk. [Media education and media literacy: a textbook.] Kyiv: Free Press Center. 352 p. URL: http://www.aup.com.ua/uploads/momg.pdf .
Ivanov, V. F., Voloshenyuk, O.V., Rizun, V. V., Litostansky V. V. (2013). Practychna mediaosvita: avtorski uroky. [Practical media education: author's lessons.]. Academy of Ukrainian Press, Free Press Center, 2013. 447 p.
Practical media literacy: international experience and Ukrainian perspectives: Proceedings of the Fifth International Scientific and Methodological Conference (2017). Kyiv: Free Press Center, Academy of Ukrainian Press, 393 p.
Radkevych V., Yershova L., Kulalaieva N. Profesiina pedagogika. №2(21)’2020. Professional Pedagogics. The institute of Vocational Education and Training of The National Academy of Educational Sciences of Ukraine. DOI: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2020.21.
Tytova, N., Mereniuk, K. (2022). Tsyfrova gramotnist maibutnich uchyteliv v realiiakh shyrokomashtabnoi viyskovoi agresii (dosvid Ukrainy). [Digital literacy of future teachers in the realities of large-scale military aggression (Ukrainian experience).] Futurity Education, 2(3). P.43-54. DOI: https://doi.org/10.57125/FED/2022.10.11.33
Chervinska I.B. Mediadydaktyka pochatkovoi shkoly: kontseptsia ta metodychni oriientyry. [Media didactics of primary school: concept and methodological guidelines]. A methodological manual / handbook. Ivano-Frankivsk: NAIR Publishing House, 2019. 72 p.
Borshchovetska, V., Molotkina, Y., Vitomska, N., Serhiienko, I., Turitsyna, O. Overcoming Vocabulary-Related Anxieties in Students When Communicating in the Media Internationally. International Journal of Educational Methodology, 2022, 8(3), p.431–447
Snikhovska, I. The Core Competencies of Media and Information Literacy. Recepcja mediów. T. Recepcja mediów przez młodzież w wieku szkolnym i przez osoby dorosłe . Pod red. B. Bonieckiej, A. Granat. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 2018. P. 183-190 .
Stepanyuk A.V., Mironets L. P., Olendr T.M., Tsidylo I.M. Methods of Future Science Teachers Training to Use Smart-Technologies in the Professional Activity.Vol. 3 No. 1 (2022): South Florida Journal of Development, Miami, p.510-527 v. 3, n. 1, jan./feb. 2022. DOI: 10.46932/sfjdv3n1-038
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).