Мультикультурність у системі освіти Великого Герцогства Люксембург: основні переваги

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog14(3).2023.011

Анотація

Мультикультурність в освітній системі Великого Герцогства Люксембург набуває все більшої ваги у контексті вивчення питань культурного розмаїття у часи глобалізації та реформування світових систем освіти. Ця розвідка націлена на вивчення основних переваг мультикультурності в освітній системі Люксембургу з позиції подальшого використання такого досвіду в інших країнах з метою реформування освітніх програм. За результатами дослідження встановлено, що мультикультурна освіта в Люксембурзі відіграє важливу роль у підвищенні культурного розуміння, розширенні перспектив та розвитку глобального громадянства з-поміж школярів і студентів. Мультикультурна освіта сприяє формуванню соціальної єдності, створюючи почуття приналежності та поваги серед студентів, що походять з різних культур. За умови розвитку рівнів міжкультурної компетентності, школярі й студенти отримують необхідні навички для спілкування з представниками різних культур, що, у свою чергу, сприяє побудові міцних зв’язків та зменшенню рівня упереджень та проявів дискримінації у навчальному середовищі, зокрема. Загалом, це дослідження вносить свій внесок у розуміння переваг мультикультурності в освітній системі Великого Герцогства Люксембург та надає відповідну інформацію педагогам, політикам та зацікавленим сторонам для розвитку інклюзивних і культурно різноманітних навчальних середовищ. Шляхом прийняття та запровадження мультикультурності в освіті, Люксембург своїм прикладом демонструє світові, як можна виховувати покоління громадян з глобальним світобаченням, морально-етичними цінностями й суспільно прийнятними нормами поведінки, незважаючи на етнічний колорит і переконання; покоління майбутнього, які мають знання, уміння й навички, критично необхідні для успіху у сучасному світі. Підсумовуючи, за допомогою кращих практик Люксембургу з впровадження мультикультурності в національну освітню програму, Україна може отримати значні переваги у світлі впровадження освітніх реформ в умовах її відбудови та відновлення після повномасштабної російської агресії в лютому 2022 року.

Посилання

Banks, J. A. (2016). Multicultural education: Characteristics and goals. In J. A. Banks (Ed.), Multicultural education: Issues and perspectives (10th ed., pp. 3-30). Wiley.

Chaika, O. (2022a). Poly- / multicultural education in foreign language teaching. International Journal of Philology, 13 (2), 99-108. DOI: http://dx.doi.org/10.31548/philolog2022.02.010.

Chaika, O. (2022b). Foreign Language Teaching: Content of Poly- And Multicultural Education. International journal of social science and human research, 05(08), 3614–3621. https://doi.org/10.47191/ijsshr/v5-i8-36.

Educational System in Luxembourg, based on OECD, Education GPS: the world of education at your fingertips (OECD). Available at: https://gpseducation.oecd.org/CountryProfile?primaryCountry=LUX&treshold=10&topic=EO

European Commission. Governance of migrant integration in Luxembourg (EC GMIL). https://ec.europa.eu/migrant-integration/country-governance/governance-migrant-integration-luxembourg_en

Irkhina, Y., Mulyk, K., Alekseeva, O., Skyba, K., Postolenko, I., & Amelina, S. (2020). Active Forms of Training Future English Language Teachers. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(3), 182-199.

Gay, G. (2018). Culturally responsive teaching: Theory, research, and practice (3rd ed.). Teachers College Press.

Luxembourgish Education System, The (2023). https://men.public.lu/dam-assets/catalogue-publications/divers/informations-generales/the-luxembourg-education-system-en.pdf

Martyniuk, W. (2022). Language, Languaging, Plurilanguaging: Considerations on the Nature of language and Language Education. In Piccardo, E., Germain-Rutherford, A., & Lawrence, G. (eds.). The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. Routledge (pp. 101-111). doi: 10.4324/9781351002783-8.

May, S. (2009). Critical multiculturalism and education. In J. A. Banks (Ed.), The Routledge international companion to multicultural education (pp. 33-49). Routledge.

Migration and Inclusive Societies (MIS). Available at: https://mis.uni.lu/resources/

Nieto, S., & Bode, P. (2018). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education (7th ed.). Pearson.

Piccardo, E., Germain-Rutherford, A., & Lawrence, G. (eds.) (2022). The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. Routledge.

Purschke, C. (2020). Attitudes Toward Multilingualism in Luxembourg. A Comparative Analysis of Online News Comments and Crowdsourced Questionnaire Data. Front Artif Intell, doi:

3389/frai.2020.536086. PMID: 33733199; PMCID: PMC7861285.

Shynkaruk, L. V., & Shynkaruk, V. D. (2019). Issues of interethnic relations in the creative heritage of Panteleimon Kulish. International Journal of Philology, 1(10), 28–37. https://doi.org/10.31548/philolog2019.01.028.

Shynkaruk, V., & Kharchenko, S. (2020). Communicative-Functional Potential of Incentive Modality in Psycholinguistic Dimension. Psycholinguistics, 28(2), 183–203. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-28-2-183-203.

Tollefson, J. W., & Pérez-Milans, M. (2018). Research and Practice in Language Policy and Planning. In Tollefson, J. W., & Pérez-Milans, M. (Eds.). The Oxford Handbook of Language Policy and Planning. Oxford University Press. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780190458898.013.1.

United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO] (2017). Education for sustainable development goals: Learning objectives. https://stairwaytosdg.eu/images/UNESCO_Education_for_Sustainable_Development_Goals_ENG.pdf

Vakulyk, I. I. (2010). The impact of globalization on modern terminology. Crosscultural and trans-national perspectives. Herceg Novi, Montenegro: Enieda, 144.

Wille, C., & Roos, U. (2020). Cross-border everyday lives on the Luxembourg border? An empirical approach: the example of cross-border commuters and residential migrants. In C., Wille & B., Nienaber, Border Experiences in Europe. Everyday Life - Working Life - Communication - Languages (1st, pp. 101-126). Baden-Baden, Germany: Nomos.

Завантаження

Опубліковано

2023-12-05