Мультикультурність у системі освіти Великого Герцогства Люксембург: основні переваги
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog14(3).2023.011Анотація
Мультикультурність в освітній системі Великого Герцогства Люксембург набуває все більшої ваги у контексті вивчення питань культурного розмаїття у часи глобалізації та реформування світових систем освіти. Ця розвідка націлена на вивчення основних переваг мультикультурності в освітній системі Люксембургу з позиції подальшого використання такого досвіду в інших країнах з метою реформування освітніх програм. За результатами дослідження встановлено, що мультикультурна освіта в Люксембурзі відіграє важливу роль у підвищенні культурного розуміння, розширенні перспектив та розвитку глобального громадянства з-поміж школярів і студентів. Мультикультурна освіта сприяє формуванню соціальної єдності, створюючи почуття приналежності та поваги серед студентів, що походять з різних культур. За умови розвитку рівнів міжкультурної компетентності, школярі й студенти отримують необхідні навички для спілкування з представниками різних культур, що, у свою чергу, сприяє побудові міцних зв’язків та зменшенню рівня упереджень та проявів дискримінації у навчальному середовищі, зокрема. Загалом, це дослідження вносить свій внесок у розуміння переваг мультикультурності в освітній системі Великого Герцогства Люксембург та надає відповідну інформацію педагогам, політикам та зацікавленим сторонам для розвитку інклюзивних і культурно різноманітних навчальних середовищ. Шляхом прийняття та запровадження мультикультурності в освіті, Люксембург своїм прикладом демонструє світові, як можна виховувати покоління громадян з глобальним світобаченням, морально-етичними цінностями й суспільно прийнятними нормами поведінки, незважаючи на етнічний колорит і переконання; покоління майбутнього, які мають знання, уміння й навички, критично необхідні для успіху у сучасному світі. Підсумовуючи, за допомогою кращих практик Люксембургу з впровадження мультикультурності в національну освітню програму, Україна може отримати значні переваги у світлі впровадження освітніх реформ в умовах її відбудови та відновлення після повномасштабної російської агресії в лютому 2022 року.
Посилання
Banks, J. A. (2016). Multicultural education: Characteristics and goals. In J. A. Banks (Ed.), Multicultural education: Issues and perspectives (10th ed., pp. 3-30). Wiley.
Chaika, O. (2022a). Poly- / multicultural education in foreign language teaching. International Journal of Philology, 13 (2), 99-108. DOI: http://dx.doi.org/10.31548/philolog2022.02.010.
Chaika, O. (2022b). Foreign Language Teaching: Content of Poly- And Multicultural Education. International journal of social science and human research, 05(08), 3614–3621. https://doi.org/10.47191/ijsshr/v5-i8-36.
Educational System in Luxembourg, based on OECD, Education GPS: the world of education at your fingertips (OECD). Available at: https://gpseducation.oecd.org/CountryProfile?primaryCountry=LUX&treshold=10&topic=EO
European Commission. Governance of migrant integration in Luxembourg (EC GMIL). https://ec.europa.eu/migrant-integration/country-governance/governance-migrant-integration-luxembourg_en
Irkhina, Y., Mulyk, K., Alekseeva, O., Skyba, K., Postolenko, I., & Amelina, S. (2020). Active Forms of Training Future English Language Teachers. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(3), 182-199.
Gay, G. (2018). Culturally responsive teaching: Theory, research, and practice (3rd ed.). Teachers College Press.
Luxembourgish Education System, The (2023). https://men.public.lu/dam-assets/catalogue-publications/divers/informations-generales/the-luxembourg-education-system-en.pdf
Martyniuk, W. (2022). Language, Languaging, Plurilanguaging: Considerations on the Nature of language and Language Education. In Piccardo, E., Germain-Rutherford, A., & Lawrence, G. (eds.). The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. Routledge (pp. 101-111). doi: 10.4324/9781351002783-8.
May, S. (2009). Critical multiculturalism and education. In J. A. Banks (Ed.), The Routledge international companion to multicultural education (pp. 33-49). Routledge.
Migration and Inclusive Societies (MIS). Available at: https://mis.uni.lu/resources/
Nieto, S., & Bode, P. (2018). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education (7th ed.). Pearson.
Piccardo, E., Germain-Rutherford, A., & Lawrence, G. (eds.) (2022). The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. Routledge.
Purschke, C. (2020). Attitudes Toward Multilingualism in Luxembourg. A Comparative Analysis of Online News Comments and Crowdsourced Questionnaire Data. Front Artif Intell, doi:
3389/frai.2020.536086. PMID: 33733199; PMCID: PMC7861285.
Shynkaruk, L. V., & Shynkaruk, V. D. (2019). Issues of interethnic relations in the creative heritage of Panteleimon Kulish. International Journal of Philology, 1(10), 28–37. https://doi.org/10.31548/philolog2019.01.028.
Shynkaruk, V., & Kharchenko, S. (2020). Communicative-Functional Potential of Incentive Modality in Psycholinguistic Dimension. Psycholinguistics, 28(2), 183–203. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-28-2-183-203.
Tollefson, J. W., & Pérez-Milans, M. (2018). Research and Practice in Language Policy and Planning. In Tollefson, J. W., & Pérez-Milans, M. (Eds.). The Oxford Handbook of Language Policy and Planning. Oxford University Press. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780190458898.013.1.
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO] (2017). Education for sustainable development goals: Learning objectives. https://stairwaytosdg.eu/images/UNESCO_Education_for_Sustainable_Development_Goals_ENG.pdf
Vakulyk, I. I. (2010). The impact of globalization on modern terminology. Crosscultural and trans-national perspectives. Herceg Novi, Montenegro: Enieda, 144.
Wille, C., & Roos, U. (2020). Cross-border everyday lives on the Luxembourg border? An empirical approach: the example of cross-border commuters and residential migrants. In C., Wille & B., Nienaber, Border Experiences in Europe. Everyday Life - Working Life - Communication - Languages (1st, pp. 101-126). Baden-Baden, Germany: Nomos.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).