Мультимодальна реклама: семіотичний та когнітивно-прагматичний аспекти
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog14(4).2023.01Анотація
Стаття присвячена аналізу мультимодальної реклами бренду Nokia у семіотичному та когнітивно-прагматичному аспектах. Метою статті є виявлення вторинних означуваних дискурсу бренду та особливостей їх актуалізації через вербальний, візуальний та аудіальний модучи реклами. Мета досягається вирішенням низки завдань: виявленням конотацій, пов’язаних із аудіальним модусом-рінгтоном як засобом інтертекстуальності; визначенням вторинних означуваних, актуалізованих візуальними метафорами; ідентифікацією інтерфейсу прагматичних і когнітивних параметрів у візуальних метафорах; обґрунтуванням ролі вторинних означуваних у конструюванні цільової споживчої ідентичності бренду Nokia. Виявлено, що ключовими вторинними означуваними, конститутивними для дискурсу бренду, є конотативні значення «самовираження», «натхнення» та «класика». Ці конотації, що втілюють мотиваційні потреби ідентичності цільового споживача Nokia, мають на меті витіснити основні значення, пов’язані з функціональним призначенням продуктів бренду як пристроїв мобільного зв’язку. Візуальні та вербальні образи класичної гітари та скрипки, а також слухове інтертекстуальне запозичення класичної мелодії в рінгтоні бренду використовуються для створення вторинних знаків, які метонімічно пов’язують бренд із класичною музикою та натхненням. Ці вторинні символи звертаються до двох типів споживчих ідентичностей: до тих, хто має мотиваційні потреби у самореалізації та творчості, і до тих, хто мотивований потребою у спадкоємності, традиціях і стабільності. Образи класичних музичних інструментів слугують вхідними джерельними просторами для візуальних метафор та інтертекстуальності, у брендах яких реконструюються вторинні означувані дискурсу бренду. Реконструкція означуваних здійснюється через дискурсивні імплікатури, які встановлюють кількість, прозорість, якість і когерентність інформації, порушених метафорами чи інтертекстуальністю як засобами, асоційованими з відхиленням від кооперативних максим. Відновлені імплікатури формують пропозиційно-локутивний зміст, який на стадії елаборації бренду у сценарій набуває іллокутивних сил непрямого комісивного акту – обіцяючи задовольнити мотиваційні потреби цільової аудиторії у самовираженні, спадкоємності та традиціях, та непрямого директиву – спонукаючи задовольнити такі мотиваційні потреби через придбання продукції бренду.
Посилання
Barthes, R. (1973). Mythologies. London: Paladin, 164 p.
Bolognesi, M., Vernillo, P. (2019). How abstract concepts emerge from metaphorical
images: The metonymic way. Language & Communication, 69, 26-41.
Bort-Mir, L. (2021). Identifying Metaphors in TV Commercials with FILMIP: The Filmic Metaphor Identification Procedure. Journal of English Studies, 19, 23-46.
Bullo, S. (2017). Investigating intertextuality and interdiscursivity in evaluation: The case of conceptual blending. Language and Cognition, 9 (4), 709-727.
CA – Creative Advertising. NOKIA AD. Music (2016). URL.: https://in.pinterest.com/pin/nokia-ad--390757705145304344/
Fauconnier, G., Turner, M. (2002). The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind's Hidden Complexities. New York: Basic Books, 464 p.
Fredriksson, A. & Pelger, S. (2020). Conceptual Blending Monitoring Students’ Use of Metaphorical Concepts to Further the Learning of Science. Research in Science Education, 50, 917–940.
Gmerek, K. (2021). Procedural Acts as Double-Conventionalized Acts: Considerations on Conventional Acts Performed in a Courtroom Discourse. International Journal for the Semiotics of Law, 34, 473–495.
Grice, G. P. (1967). Logic and conversation. Studies in the way of words. Cambridge, MA: Harvard University Press, 22-40.
Huang, Y. (2020). Validating a Modified Typology of Visual Metaphor: Evidence Form Artful Deviation, Imagistic Elaboration and Ad Attitude. Journal of Marketing Communication, 26 (5), 509–527.
Hatzithomas, L., A. Manolopoulou, K. Margariti, C. Boutsouki, and D. Koumpis (2021). Metaphors and Body Copy in Online Advertising Effectiveness. Journal of Promotion Management, 27 (5), 642–672.
Kravchenko, N., Valigura, O., Meleshchenko, V., Chernii, L. (2021). Simplicity is the ultimate sophistication or half a century of IT consumer identity formation: A pragmatics approach. Token: A Journal of English Linguistics, 13, 141–169.
Kravchenko, N., Yudenko. O. (2021). Visual metaphor in commercial Ad: effectiveness or failure? Cognition. Communication. Discourse, 23, 71-80.
Kravchenko, N., Pasternak, T., Korotka, S. (2021). Deontic modality in epideictic discourse: Speech acts facet (based on COVID-associated texts). Cogito: Multidisciplinary research journal, 13 (2), 167–18.
Kravchenko, N. K., Goltsova, M. G., Kryknitska, I. O. (2020). Politics as Art: The Creation of a Successful Political Brand. Journal of History Culture and Art Research, 9 (4), 314-323.
Kress, G. & Leeuwen, Th. Van (2006). Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge, 312 p.
Kress, G. & Leeuwen, Th. Van (2001). Multimodal Discourse: The Modes and Media of Contemporary Communication. London: Edward Arnold, 142 p.
Labov W., Waletzky J. (1997). Oral Versions of Personal Experience: Three Decades of Narrative Analysis. Special Volume of a Journal of Narrative and Life History, 7, 3–38.
Lwin, S.M. (2019). A Multimodal Perspective on Applied Storytelling Performances. Narrativity in Context. Routledge: Taulor & Francis group, 172 p.
Lytvynenko, A., Zavіalova, O., Kalashnyk, M., Varadi, N., & Enska, O. (2022). Semiotics of advertisment. Amazonia Investiga, 11(54), 367-373.
Machin, D., & Ledin, P. (2020). Introduction to multimodal analysis. London: Bloomsbury Academic, 256 p.
Margariti, K., L. Hatzithomas, C. Boutsouki, and Y. Zotos. (2022). Α Path to Our Heart: Visual Metaphors and White’ Space in Advertising Aesthetic Pleasure. International Journal of Advertising, 41 (4), 731–770.
Maslow, A.H. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50 (4), 370–396.
Marijn, H., Meijers, C., Remmelswaal, P. & Wonneberger, A. (2019). Using Visual Impact Metaphors to Stimulate Environmentally Friendly Behavior: The Roles of Response Efficacy and Evaluative Persuasion Knowledge. Environmental Communication, 13 (8), 995-1008.
Myers, J., and J. M. Jung. (2019). The Interplay Between Consumer Self-View, Cognitive Style, and Creative Visual Metaphors in Print Advertising. Journal of Marketing Communications, 25 (3), 229–246.
NR – Nokia ringtone during concert of classical music: integration of visual and auditory semiotic modules, 2011. URL.: https://www.youtube.com/watch?v=uub0z8wJfhU.
Pablos-Ortega, C. (2020). Directive Speech Acts in English and Spanish Filmspeak. Sociocultural Pragmatics, 8 (1), 105-125.
Peterson, M. O. (2019). Aspects of Visual Metaphor: An Operational Typology of Visual Rhetoric for Research in Advertising. International Journal of Advertising, 38 (1), 67–96.
Ryoo, Y., Jeon, Y. A. and Sung, Y. (2021). Interpret Me! The Interplay Between Visual Metaphors and Verbal Messages in Advertising. International Journal of Advertising, 40 (5), 760–782.
Safavi, S. (2021). Buhler’s organon model of communication: a semiotic analysis of advertising slogans. Semiotica, 242, 229-239.
Searle, J. (1969). Speech acts. Cambridge: Cambridge University Press.
NS – The Power and Impact of Nokia Slogans, 2023. URL.: https://www.bestslogans.com/list-ideas-taglines/nokia-slogans/
Ventalon, G., Erjavec, G., Tijus, Ch. (2020). Processing visual
metaphors in advertising: an exploratory study of cognitive abilities. Journal of Cognitive Psychology, 8, 816-826.
Watson J. R. and Hill A. (1993). A Dictionary of Communication and Media Studies. London: Edward Arnold, 369 p.
Westjohn, S.A. and Magnusson, P. (2019). Conceptualizing and operationalizing local and global cultural identities: a comment. International Marketing Review, 36 (5), 633-636.
Zhykharieva, O. Stavtseva V. (2022). Concept self-fufillment as a discourse-forming concept of modern English advertising. Transcarpathian Philological Studies, 22 (1), p. 106-110.
Zuhrotunnisa, E. I. K., & Zuliati, R. (2021). Directive Acts in Onward Film by Dan Scanlon. Computer Assisted Language Learning, 3 (2), 161–177.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).