Філософсько-освітні концепції кінця ХІХ - початку ХХ століття
Abstract
Здійснено спробу частково проаналізувати основні філософські концепції освіти кінця XIX – першої половини XX століття.
References
Дильтей В. Введение в науки о духе / В. Дильтей ; пер. с нем. под ред. B. C. Малахова. – М. : Дом интеллектуальной книги, 2000. – С. 270–730. – (Собр. соч. в 6 т. / В. Дильтей ; Т. 1 ; под ред. A. B. Михайлова и Н. С. Плотникова).
Джуринский А. Н. ?стория зарубежной педагогики : учеб. пособие [Электронный ресурс] / А. Н. Джуринский. – М. : ФОРУМ – ?НФРА – М, 1998. – Режим доступа : http://rudocs.exdat.com/docs/index-30842.html
?стория социальной педагогики : хрестоматия-учеб. : учеб. пособие ; под. ред. М. А. Галагузовой. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. – 544 с.
Мейман Э. Лекции по экспериментальной педагогике / Э. Мейман ; пер. с нем. под ред. прив.-доц. Н. В. Виноградова. – М. : ?здание Т-ва «Мир», 1911. – 302 с.
Наторп П. Социальная педагогика. Теория воспитания воли на основе общности / П. Наторп ; пер. А. А. Громбаха с 3-го доп. нем. изд-я. – СПб., 1911. – XXVI. – 360 с.
Alexander J.C. Durkheimian Sociology Cultural Studies / J. Alexander. – Cambridge University Press, 1990. – 227 р.
Dewey J. The School and Society / J. Dewey. – Cosimo Classics, 2008. – 140 p.
Durkheim E. Moral education / E. Durkheim. – Courier Dover Publications, 2002. – 287 p.
Pearcey N. The Evolving Child: John Dewey’s Impact on Modern Education. Part 2 [Електронний ресурс] / N. Pearcey. – Режим доступу : http://www.creationmoments.com/resources/articles/
education/educationtextbooks/evolving-child
-john-deweys-impact-modern-education--0
Thinking Outside of the Box: 100 Years of Educational Psychology at TC [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.tc.columbia.edu/news.htm?articleId=4530
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).