Психолого-акмеологічні аспекти становлення професійної культури майбутнього педагога закладу вищої освіти
Анотація
У статті розглядається поняття професійної культури у педагогіці та психології. Проаналізовано особливості різних моделей професійної культури майбутнього педагога закладу вищої освіти. Професійне становлення педагога розглянуто в трьох психолого-педагогічних аспектах: становлення майбутнього педагога як особистості і професіонала, становлення професійної педагогічної діяльності, становлення професійного педагогічного мислення. Визначено основні психологічні та акмеологічні складові професійного та особистісного становлення майбутнього педагога закладу вищої освіти. Розглянуто психологічні механізми становлення його професійної культури, акмеологічні критерії її оцінки, а також особистісні, діяльнісні та суб’єктні механізми професійного становлення особистості студента – майбутнього педагога закладу вищої освіти.Посилання
Arutjunov, S. A. (1983). Jetnograficheskaja nauka i kul'turnaja dinamika. Issledovanija po obshhej jetnografii. [Ethnographic science and cultural dynamics. Studies in general ethnography] BGU, 156.
Bromlej, Ju. V. (1983). Ocherki teorii jetnosa. [Essays on the theory of ethnos]. Moscow: Science, 148.
Gribkova, O. V. (2010). Teorija i praktika formirovanija professional'noj kul'tury pedagoga-muzykanta [Theory and practice of forming a professional culture of a music teacher]. Moscow, 40.
Dolgova, V. I. (2001). Innovacionnaja kul'tura: sushhnost' i sostavljajushhie. [Innovative culture: essence and components]. Scientific journal “Herald of Chelyabinsk State Pedagogical University”, 2, 23-35.
Zeer, Je. F. (2008). Psihologija professij [Psychology of professions]. Moscow, Russia: Academic Project, 204.
Kagan, M. S. (1996). Filosofija kul'tury [Philosophy of Culture]. St. Petersburg, Russia: Petropolis, 416.
Kagermazova, L. C. (2008). Oposredujushhie mehanizmy stileobrazovanija pedagogicheskogo obshhenija budushhih uchitelej [Mediocre mechanisms of the style formation of the pedagogical communication of future teachers]. Psychological science and education, 2, 35-41.
Kokun, O. M. (2012). Psihologіja profesіjnogo stanovlennja suchasnogo fahіvcja [Psychology of professional formation of a modern specialist]. Kуiv: DP "ІAA", 200.
Kravchenko, A. I. (2003). Kul'turologija: uchebnoe posobie dlja vuzov [Culturology: a textbook for high schools]. Moscow, Russia: Academic Project, 496.
Kuz'mina N. V., Dubrovinoj L. I. (2007). Akmeologicheskaja koncepcija povyshenija produktivnosti obrazovanija. Metodologicheskie i metodicheskie problem [Akmeologicheskaya concept of increasing the productivity of education. Methodological and methodological problems]. St. Petersburg, Russia: CSI, 230.
Leont'ev, A. N. (1977). Dejatel'nost', soznanie, lichnost' [Activity, consciousness, personality]. Moscow, Russia: Politizdat, 224.
Markova, A. K. (1996). Psihologija professionalizma [Psychology of professionalism]. Moscow, Russia: Znanie, 49-54.
Mitina, L. M., Mitin, G. V., Anisimova, O. A. (2005). Professional'naja dejatel'nost' i zdorov'e pedagoga [Professional activity and health of the teacher]. Moscow, Russia: Academy, 363.
Rubinshtejn, S. L. (1999). Osnovy obshhej psihologii [Fundamentals of General Psychology]. St. Petersburg, Russia, 712.
Smirnov, S. D. (2001). Pedagogika i psihologija vysshego obrazovanija: ot dejatel'nosti k lichnosti: Uchebnoe posobie dlja studentov vysshih uchebnyh zavedenij [Pedagogy and psychology of higher education: from activity to personality: Textbook for students of higher educational institutions]. Moscow, Russia: Academy, 304.
Stolin, V. V. (1983). Samosoznanie lichnosti [Self-awareness of personality]. Moscow, Russia: MGU, 308.
Trudkov, A. M. (2005). Professional'naja kul'tura uchitelja muzyki [Professional culture of the teacher of music]. Murmansk, Russia: MGPU, 138.
Shherbak, F. N. (1985). Professional'no-nravstvennaja kul'tura truda [Professional-moral culture of work]. Moscow, Russia: Znanie, 128.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).