Смерть у антропології антіохійської школи
Анотація
Статтю присвячено уявленням про смерть у богословській антропології Антіохійської школи, грецькомовного патристичного осередку у Сирії. Розгляд в єдиному контексті доробку різних богословів цієї школи, думку яких досліджують зазвичай окремо, дозволяє простежити специфічний підхід антіохійців до феномену смерті та розвиток їх ідей на цю тему. Спершу суто «вертикальні» погляди антіохійців на життя, смерть і воскресіння як Божі дари конкретній людині (сщмч. Ігнатій, свт. Феофіл) поступово поєднуються з класичними «горизонтальними» уявленнями про «природне безсмертя». На перетині цих бачень формується антропологічна концепція «двох катастаз» Феодора Мопсуестійського, з якої виростає етичне вчення свт. Йоана Золотоуста і Феодорита Кирського про страх смерті як рушій цивілізації і як педагога свободи. На цю ж онтологічну канву спирається антіохійська психотерапія депресії, спричиненої смертю близьких.
Посилання
Gretser, J. ed. (1863).Anastasius Sinaita (S.P.N.), Viae Dux adversus Acephalos, PG 89, col. 35-327.
Basilii Magni (S.P.N.) In Barlaam martyrem. (1985).PG. 31, Col. 483-489.
Devreesse R. (1948). Essai sur Thodore de Mopsueste (Studi e Testi, vol. 141). Vaticano.
Staab, K. ed. (1892). Diodorus, Fragmenta in epistulam ad Romanos. Pauluskommentare aus der Griechischen Kirche: aus Katenenhandschriften gesammelt. Mnster, 83-112.
Ulisue (Marzin), hiuromoine. (2011). "Cosmologie et christologie а Antioche et Alexandrie". Proche-Orient Chretien, 61, 6-33.
Hedde, R., Amann, E., (1933). Pulagianisme// DTC 12/1. – P. 675-715.
Horyacha M. (2012). The Journey Within the Heart. The Dynamic Anthropology of Pseudo-Macarius. Leuven, [manuscript]. 8. Camelot. P.-Th. ed. (1958). Ignace d'Antioche. Aux Uphusiens. SC 10 P.66-93
Lequien, P.M. (1863). Joannes Damascenus (S.P.N.). Expositio Fidei orthodoxae. PG 94– col.790-1227
Leonhard, C. (2001).“Ishodad of Merw’s Exegesis of the Psalms 119 and 139-147. A study of his interpretation in the light of the Syriac translation of Theodore of Mopsuestia’s Commentary” //CSCO 585, subs.107.
Macarii Aegiptii (S.P.N.) Homilia 45. (1903). PG 34, col.785-792.
Pelikan, J. (1961). Shape Of Death. Life, Death And Immortality In The Early Fathers. – New York: Abingdon Press, 128.
Bakalova, E., Dimitrova, M. ed. et al. (2017). Medieval Bulgarian Art and Letters in a Byzantine Context. Sofia, Bulgaria: American Research Center in Sofia, 573.
Vostu. J.M. ed. (1940). Theodori Mopsuesteni commentarius in evangelium Iohannis Apostoli. CSCO 115-116
Reuss, J. ed. (1957). Theodorus Mopsuestenus. Fragmenta in Matthaeum (incatenis). Mattheus-Kommentare aus der griechischen Kirche. Broschiert, 55-95.
Schulze, J.L. ed. (1863). Theodoreti, De providentia orationes decem. PG 83, col. 555-774.
Schulze, J.L. ed. (1863). Theodoreti, Expositio rectae fidei. PG 83, col. 439-556.
Bardi, G. (1948). Theophile d'Antioche. Trois livres a Autolycus, SC 20, p. 58-272.
Wolska-Konus W. (1968). Introduction. SC 141. Р. 15-252
Averintzev, S.S. (2003). Mnogocennaya zhemchuzhyna [Precious Pearl]. Кyiv, Ukraine: Dukh i litera, 450.
Guriev, P. (1890). Feodor, jepiskop Mopsuestskiy [Theodore, the Bishop of Mopsuestia]. Мoskow, Russia: 356
Morozova, D.S. (2010). Tema liudyny ta dovkillia u vizantijs’kiy asketychniy slovesnosti [Man and the Environment in Byzantine Ascetic Literature]. – Кyiv, 206.
Morozova, D.S., archimandrite Feodosy (Marchenko), (2018). Evtanazia [Euthanasia]. European Dictionary of Philosophy. Kyiv, Ukraine: Dukh i litera, 576.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).