Формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер: теоретичний аспект
Abstract
У статті висвітлено аналіз проблеми формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер у науково-педагогічній літературі; визначено складники професійної компетентності та чинники, що впливають на формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер. На процес формування професійної компетентності майбутньої медичної сестри впливають такі фактори: професійна спрямованість навчання; інтерес до професії медика; здібності до оволодіння майбутньою професією; чітка мотивація навчання; уміння навчатись самостійно; потреба у самовдосконаленні; спрямованість освітніх технологій на медичну теорію та практику.
References
Бухальська С. Компетентнісний підхід. Теоретичний аналіз ключових дефініцій вищої медичної освіти / Світлана Бухальська // Нова педагогічна думка. – 2009. – № 2. – С. 84–91.
Галузевий стандарт вищої освіти України спец. : 6.110102. «Сестринська справа» МОН України. – К., 2012. – 28 с.
Губенко І., Радзієвська І., Бразалій М. Методика формування професійної компетент-ності медичних сестер у процесі їх практичної підготовки. – [Електронний ресурс]. FAMILY DOCTOR – Режим доступу : // http://family-doctor.com.ua/metodika-formuvannya-profesiynoyi-kompetentnosti-medichnih-sester
Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика : Моногр. / С. У. Гончаренко, Н. Г. Ничкало, В. Л. Петренко, С. Г. Костогриз, Ю. Ф. Зіньковський; АПН України. Ін-т педа-гогіки і психології проф. освіти, Технол. ун-т Поділля. - Хмельниц. : ТУП, 2002. - 334 c.
Кайдалова Л. Г. Професійна підготовка майбутніх фахівців фармацевтичного профілю у вищих навчальних закладах : монографія / Л. Г. Кайдалова. – Х. : НФаУ, 2010. – 411 с. http://dspace.nuph.edu.ua/handle/123456789/8112
Кайдалова Л. Г. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців / Л. Г. Кайдалова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту / гол. ред. С. С. Єрмаков. – Х. : ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2008. – № 1. – С. 60-63.
Маркович О. В. Використання педагогічних технологій у процесі підготовки коледжами медичних сестер / О. В. Маркович // Збірник наукових праць Інституту педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – 2007. – № 1. – С. 64–70.
Мельничук І. М. Особливості формування деонтологічної компетентності у про-фесійній підготовці майбутніх бакалаврів сестринської справи / І.М.Мельничук, І.Л.Стасюк // «Молодий вчений» — № 3 (43) — березень, 2017 р. [Електронний ресурс] – Режим доступу : molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/3/23.pdf
Справочник квалификационных характеристик профессий работников. Сестра медична. [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://jobs.ua/dkhp/articles-3116
Шарлович З. П. Формування професійно-педагогічної компетентності сімейної медичної сестри через розвиток і виховання особистості / З. П. Шарлович // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер. : Педагогіка і психологія. – 2012. – Вип. 37. – Ч. 1. – С. 157–163.
Шегедин М. Б. Історія медицини та медсестринства [Текст] / М. Б. Шегедин, Н. О. Мудрик. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2003. – 328 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).