Розвиток креативних здібностей молодших школярів у процесі ознайомлення з рослинним світом різних материків за допомогою технології «лепбук»
Abstract
У статті розглядається питання розвитку креативних здібностей молодших школярів у процесі ознайомлення з рослинним світом різних материків за допомогою технології «лепбук». Надано аналіз понять «креативні здібності молодших школярів» та «лепбук». Розкрито зміст технології «лепбук», надано методичний матеріал для створення молодшими школярами абеток рослинного світу різних материків.
References
Воробйова Т.В. Формування креативних здібностей молодших школярів у процесі розв’язання навчальних завдань: автореф. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.09. Тернопіль, 2014. 19 с.
Крамаренко А. М. Формування екологічних цінностей майбутніх учителів початкової школи: теорія і практика: [монографія]. Запоріжжя: КПУ, 2014. 380 с.
Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року [Електронний ресурс] – Режим доступа: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).