Pedagogical conditions of ecologists professional training in dnipropetrovs’k state university of agriculture and economics
Анотація
The article deals with the question of pedagogical conditions of studentsprofessional training in higher educational establishment. On the basis of
scientific researches the concepts of «condition» and «pedagogical condition» are
analyzed and revealed. The views of modern scholars as to pedagogical conditions
of students training in various fields are considered. The attempt to investigate
pedagogical conditions of professional future ecologist training Dnipropetrovs’k
State University of Economics and Agriculture.
The effectiveness of future specialists training is largely determined by the
realization of social prestige and personal significance of the chosen profession.
Accounting and implementation of the learning process in terms of a means of
training, which involves the assimilation of sufficient theoretical knowledge and
practical skills, the formation of the necessary preconditions for their successful
professional adaptation to new or changed circumstances.
The level of development of any country depends on the quality of training,
logistical and pedagogical conditions of the educational process which should be
established by universities. Only the state in which present education system has
established and operates effectively will be successful and competitive in the
process of global information technology revolution. This problem is intensified in
the current global financial crisis and need from education, including vocational
education, to examine the use of pedagogical conditions of effective practical
training of future competitive professionals in the environmental field.
Key words: conditions, pedagogical conditions, professional training,
specialist, people ware, methodological support, approach.
Завантаження
Номер
Розділ
Статті
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).