Підходи до формування логічної культур майбутніх учителів іноземної мови
Abstract
У статті розглядаються підходи до формування логічної культу-
ри майбутніх учителів іноземної мови; проведено аналіз наукової літе-
ратури вітчизняних та зарубіжних дослідників щодо підходів до форму-
вання логічної культури; обґрунтовано їх вибір. Найбільш продуктивними для формування логічної культури майбутніх учителів іноземної мови є гуманістичний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, комунікативний та компетентнісний підходи в їх органічному поєднанні. На основі
цих підходів створено модель формування логічної культури майбутніх
учителів іноземної мови.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).