Сучасні тенденції початкової школи Німеччини та їх вплив на освітні реформ в Україні
Abstract
У статті розкрито досвід реформування початкової освіти східних земель Німеччини 90-х років ХХ століття, проаналізовано головні тенденції розвитку освітніх реформ, що безпосередньо стосуються змісту початкової освіти України: доступність одержання початкової освіти, можливість використання здобутків дошкільної освіти, створення сприятливого освітнього середовища, якісний зміст і сучасні підручники, повноцінна реалізація ідей особистісно зорієнтованої освіти, сформованість ключових компетентностей, технологізація методики, моніторинг як засіб управління якістю, особистісна і професійна підготовка вчителя, ефективна комбінація урочної та позаурочної діяльності учнів.References
Lehrpläne der bayerischen Grundschule [Електронний ресурс] // LehrplanPLUS - Fachprofile. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://www.lehrplanplus.bayern.de/schulart/grundschule/inhalt/fachprofile.
Ministerium für Bildung, Jugend und Sport. Thüringer Schulordnung [Електронний ресурс] / Ministerium für Bildung, Jugend und Sport // Erfurt. – 1994. – Режим доступу до ресурсу: http://apps.thueringen.de/de/publikationen/pic/pubdownload1245.pdf.
Schulgesetz für den Freistaat Sachsen in der Fassung der Bekanntmachung. // (SächsGVBl. S. 298 , SächsGVBl. S. 142). – С. 105.
Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung (ISB). Lehrplanplus [Електронний ресурс] / Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung (ISB). – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://www.lehrplanplus.bayern.de
Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу до ресурсу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/.
Закон "Про освіту Тюрингії" № 221-1від 13.09.2016 р.: прийнятий Конференцією міністрів культури та освіти 13 вер. 2016 р. – Тюрингія: GVBl. 2016. – 437с. – (Серія видань "Офіційний документ"). http://landesrecht.thueringen.de/jportal/?quelle=jlink&query=HSchulG+TH&psml=bsthueprod.psml&max=true&aiz=true
Концепція нової української школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/Новини%202016/12/05/konczepcziya.pdf.
Ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1 – 4 класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/19-08-16.pdf.
Лист МОН України 09.08.2017 №1/9-436 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018» [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/ru/about-ministry/normative/6119-.
Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-09-6pdf.pdf.
Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи [Електронний ресурс] // Додаток 1 до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-2-08-і.pdf.
Проект Закону України «Про освіту» [Електронний ресурс] / МОН. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/gromadske-obgovorennya-zakonoproektu-%C2%ABpro-osvitu%C2%BB.html.
Сисоєва С. О. Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика : навч. посіб. / С. О. Сисєва, Т. Є. Кристобчук; Київський університет імені Б. Д. Грінченка. – Рівне: Овід, 2012. - 352 с.
Стан розвитку освіти й культури в сучасній ФРН : навч. посіб. / уклад.: О.В. Дмитренко. – Полтава : ПНПУ імені В.Г. Короленка, 2013. – 83 с.
Шинкарук В.Д. Основні напрями модернізації структури вищої освіти України. / В.Д. Шинкарук // Науково-практичне видання «Вища школа» Вип. 5 – 2007. – С. 3-16.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).