Основи сформованості професійної етики майбутніх соціальних працівників в унівеситетах
Abstract
Розвитку сучасної вищої освіти в Україні сьогодні притаманне формування нових стандартів, системотворчим фактором яких виступає професійна компетентність майбутнього фахівця. Водночас соціальна робота належить до тих рідкісних видів професійної діяльності, де часто не професійні знання і навички, а особистісні якості фахівця багато в чому визначають успішність і ефективність роботи. Тому в процесі навчання соціального працівника відбувається не тільки пізнання ним основ і тонкощів професії, а й виховання його як особистості, формування духовно-моральних якостей, які майбутній фахівець виявить в роботі з людьми. Метою дослідження виступає теоретичний аналіз питання сформованості основ професійної етики майбутніх соціальних працівників в університетах у сучасних наукових дослідженнях. Результатом сформованості професійної етики майбутніх соціальних працівників бачиться готовність до продуктивної самостійної й відповідальної дії, завдяки якій студент має можливість продемонструвати власні знання, уміння, моральну культуру, що проявляється в моральній взаємодії та діяльності, тобто йдеться про досягнення рівня професійно-етичної компетентності. Зроблений аналіз спонукає до формування концепції формування професійної етики майбутніх соціальних працівників в університетах.References
Беспалько В. П. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного про-цесса подготовки специалистов / В. П. Беспалько, Ю. Г. Татур. – М.: Высш. шк., 1989. – 144 с.
Болдова А. А. Формування професійної етики майбутніх працівників податкової служ-би в навчально-виховному процесі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Болдова Антоніна Ан-дріївна; Київський ун-т ім. Бориса Грінченка. – К., 2009. – 236 с.
Васянович Г.П. Вибрані твори : у 7 т. / Г. Васянович – Т.3 : Педагогічна етика : навч. посіб. – Львів : Норма, 2015. – 420 с.
Галагузова Ю. Н. Социальная педагогика. / Галагузова Ю. Н., Сорвачева Г. В., Шти-нова Г. Н. – М. : Владос, 2008. – 447 с.
Державний галузевий стандарт спеціальності «Соціальна робота». – К., 2016. – 20 с.
Діуліна В. В. Соціально-педагогічні умови формування морально-етичної культури майбутнього керівника у сфері управлінської діяльності : дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 / Діуліна Віра В’ячеславівна; Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Х., 2003. – 187 c.
Каленський А. А. Система розвитку професійно-педагогічної етики у майбутніх викладачів спеціальних дисциплін вищих навчальних закладів аграрної та природоохоронної галузей : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Андрій Анатолійович Каленський; Інститут проф..-тех. Освіти НАПН України. – К., 2016. – 498 с.
Карпенко О. Г. Професійне становлення соціального працівника / О. Г. Карпенко. – К. : ДЦССМ, 2004. − 164 с.
Колісник-Гуменюк Ю. Концептуальні основи формування професійно-етичної культури майбутніх медиків / Ю. Колісник-Гуменюк // Педагогіка і психологія професійної освіти : наук.-метод. журнал. – 2011. – № 5. – С. 23–32.
Кривошеєва О. І. Формування професійної етики майстрів виробничого навчання в професійно-технічних навчальних закладах : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Кривошеєва Оксана Іванівна; Вінницький держ. пед. ун-т ім. Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2007. – 260 с.
Лапузіна О. М. Формування професійної етики у майбутніх інженерів на основі ситуаційного навчання : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Лапузіна Олена Миколаївна; Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2006. – 248 с.
Маралов В. Г. Основы самопознания и саморазвития : учеб. пособ. для студ. сред. пед. учеб. завед. / Владимир Георгиевич Маралов. – М. : Академия, 2002. – 256 с.
Марченко С. Я. Професійна етика соціального педагога : навч.-метод. посіб. / Марченко С. Я., Краснова Н. П., Харченко Л. П. – Луганськ, 2009. – 563 с.
Міщик Л. І. Соціальна педагогіка : навч. посіб. / Л. І. Міщик. – К. : ІЗМН, 1997. – 139 с.
Михнюк М. І. Теоретичні і методичні основи розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Михнюк Марія Іванівна. – Київ, 2016. – 652 с.
Хоружа Л. Л. Теоретичні засади формування етичної компетентності майбутніх учи-телів початкових класів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Хоружа Людмила Леонідівна ; Ін-т педагогіки НАПН України. – К., 2004. – 412 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).