Теоретичні засади застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній підготовці інженерів-механіків
Abstract
У статті з᾿ясовуються теоретичні засади розроблення та застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній підготовці інженерів з механізації сільського господарства, уточнюється дефініція феноменуяк цілеспрямована організація навчального процесу, що відображає науково обгрунтований проект логічно структурованої системи педагогічної взаємодії для гарантованого досягнення запланованих результатів на основі алгоритмізованого, системно-послідовного впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Конкретизуються характерні ознаки(інноваційність; концептуальність; системність; дидактичне цілепокладання; оптимальність; корегувальність; відтворюваність і гарантованість результатів)та принципи реалізації інноваційної педагогічної технології (цілісності; варіативно-особистісної організації навчання; професійної спрямованості; інформаційної підтримки технологічності навчання). При проектуванні та відборіінноваційної педагогічної технології запропоновано враховувати такі фактори: цілі, завдання оволодіння навчальною дисципліною (модулем, темою); характер, послідовність оволодіння дисциплінами освітньої програми; рівень методичної компетентності викладача; рівень навчально-пізнавальної діяльності студентів; зовнішні умови (часові, виробничі, економічні тощо); трудомісткість навчального процесу, ергономічні вимоги; ступінь складності змісту технологічного навчання. Вказано, що ефективність інноваційного навчання має визначатися не тільки на етапі оцінювання результатів впровадження нової технології, а й на етапах її проектування та функціонування.
References
Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : метод. посіб. [для студентів ма-гістратури] / C. С. Вітвицька. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
Гурье Л.?. ?нтегративные основы инновационного образовательного процесса в высшей профессиональной школе: монография / Л.?.Гурье, А.А.Кирсанов, В.В.Кондратьев, ?.Э.Ярмакеев; под редакцией В.В.Кондратьева. – М.: В?Н?Т?, 2006. – 288 с.
Дёмин А.?. Дидактические основы развития познавательной деятельности уча-щихся средней общеобразовательной и специальной школы (на материалах обучения тех-ническому труду и сельскохозяйственной технике): Автореф. дис… д-ра пед. наук: 13.00.01. / НИ ТО и ПО АПН СССР. – М., 1990. – 36 с.
Кузьмина, E. E. Маркетинг образовательных услуг : учебник и практикум для академического бакалавриата / Е. Е. Кузьмина. — М. : ?здательство Юрайт, 2014. — 330 с.
Левитес Д. Г. Автодидактика. Теория и практика конструирования собственных технологий обучения / Д. Г. Левитес. – М. : ?здательство московского психолого-социального института; Воронеж : ?здательство НПО «МОДЭК», 2003. – 320 с.
Лузан П.Г. Наукові основи організації педагогічного процесу в аграрному вищому навчальному закладі: Монографія / П.Г. Лузан. – К.: Міленіум, 2015. – 330 с.
Педагогічні технології у неперервній професійній освіті : [монографія] / [С. О. Сисоєва, А. М. Алексюк, В. М. Воловик та ін.] ; за ред. С. О. Сисоєвої. – К. : Віпол, 2001. – 502 с.
Романова Г. М. Підготовка викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій : монографія / Г. М. Романова. – К. : КНЕУ, 2009. – 252 с.
Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Учебное пособие для вузов / Д.В. Чернилевский. – М.: ЮН?Т?-ДАНА, 2002. – 437 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).