Формування творчої самодіяльності студента засобам духовно-збагаченого освітнього середовища

Authors

  • L.P. Kyrychevska

Abstract

Інтелектуальний потенціал держави забезпечується, передусім, ефективною діяльністю вищих навчальних закладів. Відповідно, духовно-збагачене освітнє середовище покликане забезпечувати супровід і підтримку обдарованої молоді, здійснювати проектування та прогнозування творчого розвитку особистості у сфері набуття фахових якостей як чинників успішної професійної діяльності. Дана стаття спрямована на розкриття сутності духовно-культурного середовища вищого навчального закладу, яке сприятиме створенню атмосфери творчого саморозвитку студентів, їх самовизначенню та самореалізації у майбутній професії та житті. У роботі духовно-збагачене освітнє середовище розуміється як комплекс практичних способів формування компетентностей, методів та технологій, що сприятимуть розвитку та формуванню професійних здібностей особистості, а освітнє середовище, відповідно, як соціальний інструмент, за допомогою якого виховуються і реалізовуються духовно-культурні цінності та цілі розвитку суспільства. Воно виступає активним стимулом культурних змін і перетворень у суспільному житті. Вивчення проблем духовності, духовного життя особистості залишається до цих пір нагальним для українського суспільства, оскільки переважна більшість сучасної молоді демонструє безініціативність та безвідповідальність, що є свідченням прогалин у цьому питанні.

References

Маслоу А. Г. Креативность / Дальние пределы человеческой психики. – Пер. с англ. А.М. Татлыдаевой; научн.ред., вступ. Статья и комменнт. Н. Н. Акулиной. – СПб, : Евразия, 1997. – С. 69-113.

Пономарёв Я.А. Психика и интуиция / Я.А. Пономарев – М.: Наука, 1967. – 256 с.

Релігія в контексті духовного життя. Колективна монографія. За ред. проф. Анатолія Колодного. – К.: Українська конференція журналістів та українська асоціація релігієзнавців, 2012. – 569 с.

Кіричевська Е.В. Стратегія як вищий рівень організації управління несприятливою си-туацією / Е.В. Кіричевська // Стратегії творчої діяльності: школа В.О. Моляко // За загальною редакцією В.О.Моляко. – К. : «Освіта України», 2008. – C. 607-611.

Пономарёв Я.А. Психика и интуиция / Я.А. Пономарев – М.: Наука, 1967. – 256 с.

Спиркин А.Г. О творческой силе человеческого разума: Послесловие // Гиргинов Г. Наука и творчество: пер. с болг. – М.: Прогресс, 1979. – 365 с.

Судзуки С. Взращенные с любовью. Классический подход к воспитанию талантов // Пер. с англ. С.Э. Борич. – Мн. : ООО «Попурри», 2005. – 192 с.

Сухомлинський В.О. Духовний світ школяра. Вибрані твори: у 5-ти т. / В.О.Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1979. – Т.1. – С. 221-419.

Химинець В.В. Інноваційно-освітня діяльність / В.В. Химинець. – Ужгород, 2007. – 364 с.

Ніколаєнко С.М. Програма виховання студента: «Фахівець, громадянин, патріот». Навчально-методичний посібник / С.М.Ніколаєнко, В.Д.Шинкарук, Д.М.Рудень, Р.В.Сопівник, І.В.Сопівник, Г.В.Петрів, А.О.Кушнір, В.В.Мойсеєв, О.П.Давидова. – К.: «ACS-ACTIVE». 2016. – 76 с.

Сопівник Р. В. Експериментальна робота з удосконалення виховної роботи зі сту-дентською молоддю / Р. В. Сопівник, І. В. Сопівник // Науковий вісник Національного універ-ситету біоресурсів і природокористування України / Серія «Педагогіка, психологія, філо-софія». – 2010. Вип. 155, Ч.1. – С. 282–286.

Сопівник Р.В. Планування виховної роботи у вищому навчальному закладі // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія «Педагогіка, психологія, філософія». – 2016. – № 239. – С. 229-234.

Сопівник Р.В. Ціннісні орієнтири екзистенціалізму в контексті виховання особистості // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Збірних наукових праць. – 2015 - . Вип. 2 (65). – С. 164-173.

Published

2018-07-28